تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود سامانه جدید بارشی به بخش های شمالی خوزستان
کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روزهای آینده خبر داد.
معصومه احمدی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

وی گفت: در بخش هایی از جنوب غرب و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگراس به ویژه بخش های شمالی خوزستان و چهارمحال و بختیاری و بخش هایی از لرستان بارانی است و در ارتفاعات نیز برف می بارد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: به تدریج با عبور سامانه از بخش های شمالی در برخی از مناطق استان های شمال غرب ، سواحل شمالی ، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور باران می بارد.

احمدی تصریح کرد: فردا بر شدت و گستردگی بارندگی ها در نیمه شمالی افزوده می شود و بر این اساس در آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل ، استان های دامنه جنوبی البرز مانند قزوین ، البرز و تهران با شدت بیشتر در استان های شمالی مانند گیلان و مازندران باران و در ارتفاعات برف می بارد.

وی افزود: در برخی از مناطق غربی و دامنه های زاگرس به ویژه در لرستان، بخش های شمالی خوزستان ، غرب و شمال استان اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری و برخی مناطق استان سمنان ، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: از روز سه شنبه از شدت و میزان بارندگی ها کاسته می شود اما تقریبا تا پایان هفته در استان های شمالی به ویژه در گیلان و مازندران باران می بارد.
احمدی ادامه داد: پیش بینی می کنیم با ورود این سامانه بارشی و آغاز بارندگی ها کاهش دما به خصوص در استان های شمالی کشور اتفاق بیفتد که در گیلان و مازندران محسوس تر است و دمای هوا  5 تا 10 درجه کاهش می یابد.

:
:
:
آخرین اخبار