تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۳۷۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شیمبار / تصاویر
دو مورد ساخت و ساز غیرقانونی در منطقه حفاظت شده شیمبار تخریب گردید
خوزنیوز: فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تخریب دو مورد ساخت و ساز غیرقانونی در منطقه حفاظت شده شیمبار خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ حسن آقا شیرمحمدی اظهار کرد: دو مورد از اراضی ملی منطقه حفاظت شده شیمبار از دست زمین خواران رفع تصرف گردید.

وی افزود: با توجه به پیگیری های قضایی و صدور رأی قطعی رفع تصرف، زمین خوارن با بهانه های مختلف از تحویل و رفع تصرف اراضی خودداری می نمودند که با پیگیری و اخذ دستورات لازم از اجرای احکام کیفری دادگستری شهرستان اندیکا با هماهنگی پاسگاه انتظامی محل و همکاری جوامع محلی و دوستداران محیط زیست منطقه، اراضی مذکور رفع تصرف و به منطقه حفاظت شده شیمبار اضافه گردید.

 آقا شیرمحمدی بیان نمود: یگان حفاظت محیط زیست خوزستان بدون هیچ گونه اغماض با متجاوزین به اراضی ملی خصوصاً اراضی منطقه حفاظت شده برخورد می نماید و متخلفین جهت پیگیری مراحل قانونی به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم محیط زیست دادگستری اندیکا معرفی گردیدند.

گفتنی است؛ منطقه حفاظت شده شیمبار در حوزه استحفاظی شهرستان اندیکا، منطقه ای کوهستانی و پوشیده از جنگل و درختان بلوط، با وسعتی حدود 54 هزار که ادامه سلسله جبال زاگرس درخوزستان است و از نقاط مرتفع (منار، کتک، تاراز، للر و...) یخچال های طبیعی، نقاط تالابی با پوشش متراکم گیاهان، چشمه ها و... تشکیل شده است.


:
:
:
آخرین اخبار