تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی رغبتی کشاورزان اندیمشکی از بیمه محصولات
پرداخت نشدن به موقع خسارت بخش کشاورزی از سوی بیمه موجب شده تا کشاورزان اندیمشکی از بیمه محصولات استقبال نکنند
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت:پرداخت نشدن به موقع خسارت بخش کشاورزی از سوی بیمه موجب شده تا کشاورزان اندیمشکی از بیمه محصولات استقبال نکنند.

سیدهدایت موسوی روز دوشنبه در نشست شورای کشاورزی اندیمشک با بیان اینکه استقبال کشاورزان این شهرستان از بیمه محصولات در سال زراعی جاری کاهش یافته است افزود:در این راستا پیگیری لازم برای رفع دغدغه کشاورزان انجام شده است.

وی جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی از سوی بیمه را در راستای حمایت از این بخش مولد و کار آفرین ضروری دانست.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک در ادامه به تشریح وضعیت کشت محصولات پاییزه در این شهرستان پرداخت و با بیان اینکه اندیمشک در کشت و تولید کلزا رتبه اول را در استان خوزستان دارد افزود:بیش از پنج هزار و 100 هکتار از مزارع اندیمشک به کشت کلزا اختصاص می یابد.

وی بیان کرد:تولید این محصول علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان ، بخشی از نیاز کارخانه های تولید روغن کشور را نیز تامین می کند.

موسوی در ادامه گفت:34 هزار و 600 هکتار گندم آبی و دیم، 2 هزار و 100 هکتار جو، یکهزار هکتار چغندرقند ، 800 هکتار پیاز و 2 هزار و 700 هکتار از مزارع اندیمشک به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

وی افزود:همچنین 400 هکتار گوجه فرنگی ،100 هکتار باقلا و 9 هزار هکتار ذرت علوفه ای و دانه ای در اندیمشک کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک گفت:از این مزارع 89 هزار تن گندم،چهار هزار و 800 تن کلزا، یک هزار و 850 تن جو ، 80 هزار تن چغندرقند،40 هزار تن سیب زمینی و 36 هزار تن پیاز برداشت خواهد شد.

موسوی افزود:135 هزار تن سبزی و صیفی، 18 هزار تن گوجه فرنگی ، هزار تن باقلا و 100 هزار تن ذرت دانه ای و علوفه ای نیز از سطح زیر کشت محصولات پاییزه برداشت می شود.
مدیرجهادکشاورزی اندیمشک بیان کرد:امسال در تولید ذرت دانه ای افزایش 17 درصدی را شاهد بوده ایم.

موسوی گفت:با توجه به اهمیت اجرای طرح های کشاورزی در ایجاد فرصت های شغلی ، شیلات و مجتمع گلخانه ای شهرستان طی 2 ماه آینده به سرمایه گذاران تحویل خواهد شد.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز ضمن هشدار نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی گفت:استفاده بهینه از اراضی کشاورزی شهرستان موجب رشد اقتصادی و تحقق بخشی از فرصت های شغلی در منطقه می گردد.

پیمان جهانگیری با بیان اینکه پیگیری قانونی برای رفع تصرف از زمین های کشاورزی اندیمشک که به صورت غیر قانونی توسط افرادی تصرف شده اند در حال انجام است افزود:این زمین ها برای اجرای طرح های اشتغالزا در شهرستان استفاده می شوند.

فرماندار اندیمشک گفت:حمایت از بخش کشاورزی یک ضرورت است و در این خصوص مسوولان با همدلی و حمایت از این بخش در راستای کمک به اشتغال و تولید در شهرستان از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهند کرد.

شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان 56 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالانه 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این اراضی تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار