تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۷۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین آب ؛ چالش طرح های بیابان زدایی در خوزستان
مدیرکل منابع طبیعی خوزستان اجرای طرح های مقابله با گرد و غبار را نیازمند اعتبار دانست و گفت: مهم ترین چالش طرح های بیابان زدایی در خوزستان، آبیاری و نگهداری از نهال ها است.

شهریار بذرکار روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از پروژه نهال کاری شمال شرق اهواز اظهار کرد: فرایند این پروژه با توجه به مبنای علمی آن به خوبی مدیریت شد و در بحث بیولوژیکی آن نیز بالای 95 درصد زنده مانی مشاهده می شود که یک رکورد خوب محسوب می شود.

وی افزود: در سایر نقاط خوزستان نیز که طرح های مطالعاتی روی آن صورت گرفته برنامه های خوبی در دست اقدام است و به ازای اعتباراتی که پیش بینی می شود برنامه های خود را پیش می بریم.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: تا زمانی که اعتبارات لازم به این بخش اختصاص داده نشود نمی توانیم روی برنامه های آینده تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: یکی از چالش های جدی ما در زمینه نهال کاری، بحث نگهداری است چرا که در خوزستان هشت ماه خشکی وجود دارد و این نهال ها نیازمند آبیاری به موقع و کافی دارند.

بذرکار افزود: خروجی کار منابع طبیعی به صورت معمول پس از پنج سال نتیجه بخش است و به همین جهت آبیاری و نگهداری از نهال ها یک امر مهم به شمار می رود.

وی گفت: اکنون در کانون هایی که مطالعات لازم صورت گرفته و در عرصه های منابع ملی واقع هستند برنامه های عملیاتی ما آماده است اما اجرای این پروژه ها به تخصیص اعتبار بستگی دارد.

وی بیان کرد: تمامی کانون های ریزگرد خوزستان استعداد کار بیولوژیک را ندارند و تنها در مناطقی که ساختار خاک اجازه کار به ما می دهد می توانیم اقدامات لازم را در خصوص مقابله با ریزگردها صورت دهیم.

بذرکار افزود: همچنین برای مناطق دیگر خوزستان نیز که نیاز به اصلاح سیاست های منابع آبی دارد باید برنامه های خاصی را طراحی کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار