تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۷۳۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر جشنواره دانش‌آموزی ستاد استانی هفته پژوهش خبرداد:
معرفی 5 دانش‌آموز خوزستانی بعنوان پژوهشگر برگزیده ملی
دبیر جشنواره دانش‌آموزی ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری در خوزستان با بیان این‌که امسال پنج دانش‌آموز استان به عنوان پژوهشگران برگزیده ملی معرفی شدند، گفت: در هفته پژوهش امسال 80 دانش‌آموز برگزیده در حوزه دست‌سازه‌های علمی و پژوهشی در سطح استان تجلیل می‌شوند.

عبادی در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری استان که امروز، 15 آذرماه در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران برگزار شد، با بیان این‌که در بخش دانش‌آموزی هفته پژوهش و فناوری با توجه به وجود 40 منطقه آموزشی، یک میلیون دانش‌آموز و 65 هزار نفر نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش خوزستان برنامه‌های گسترده‌ای در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تمام فعالیت‌هایی که در حوزه دانش‌آموزی سیاستگذاری شده و در حال اجرا می‌باشد، تحت عنوان جشنواره دانش‌آموزی قلمداد شده است.

وی تصریح کرد: اولین برنامه در جشنواره دانش‌آموزی برگزاری مراسم آغازین هفته پژوهش است که در روز 21 آذرماه ساعت 9 صبح زنگ پژوهش در تمام مدارس استان نواخته می‌شود و این مراسم به طور نمادین در اهواز با حضور استاندار در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی غدیر برگزار خواهد شد.

رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش خوزستان افزود: همزمان این مراسم به طور نمادین در تمام 40 منطقه آموزشی استان در یک مدرسه از هر منطقه برگزار اما زنگ پژوهش رأس ساعت 9 صبح در تمام مدارس نواخته می‌شود. امسال با توجه به این‌که استان خوزستان پنج دانش‌آموز برگزیده ملی در میان پژوهشگران برتر داشته است، از دو تن از این دانش‌آموزان در مراسم آغازین هفته پژوهش که در تهران برگزار می‌شود به طور نمادین تجلیل خواهد شد.

عبادی، دومین برنامه حوزه دانش‌اموزی را برگزاری نمایشگاه آثار پژوهشی دانش‌آموزان در 40 منطقه آموزش و پرورش استان عنوان کرد و افزود: همچنین نمایشگاه آثار پژوهشی، کارهای فنی و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان در هفته پژوهش در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی غدیر برگزار می‌شود. در کنار آن طی هفته پژوهش یک نمایشگاه کتاب در جوار نمایشگاه آثار پژوهشی با تخفیف 50 درصد برای تمام مناطق استان برنامه‌ریزی شده است که این نمایشگاه در اهواز در محل پیچ استادیوم با ارائه کتاب‌های دانش‌آموزی برپا خواهد شد.

وی با اشاره به ارسال فراخوان پژوهشی به تمام مدارس استان برای انتخاب دانش‌آموزان برگزیده، گفت: با در نظر گرفته شاخص‌های علمی، دانش‌آموزانی از مناطق مختلف برای مسابقه دعوت شدند که ایده‌ها و دستاوردهای خود را در مناطق مختلف به نمایش می‌گذارند. کمیته‌ای در هر منطقه دو نفر را به عنوان برگزیده به استان معرفی می‌کند؛ بنابراین در مجموع از 80 دانش‌آموز برگزیده در حیطه دست‌ساخته‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزی، در سطح منطقه و استان تجلیل خواهد شد.

دبیر جشنواره دانش‌آموزی ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری در خوزستان در خصوص معرفی پژوهشگران برتر دانش‌آموزی استان، خاطرنشان‌کرد: پس از نهایی شدن شاخص‌ها و معیارها در کمیته علمی استان سه نفر از دانش‌آموزان را با توجه به بالاترین امتیازها تا روز چهارشنبه معرفی می‌کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار