تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۳۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر دانشگاه چمران تقدیر شدند
آیین تجلیل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز 15 آذرماه 95 با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید مطهری دانشکده علوم برگزار شد
آیین تجلیل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز 15 آذرماه 95 با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید مطهری دانشکده علوم برگزار شد.

دکتر سید ابراهیم موسوی‌قهفرخی مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز در این مراسم اظهار داشت: اداره شاهد و ایثارگر در سه بخش علمی، فرهنگی و ورزشی به دانشجویان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر، گفت: در این طرح انواع کلاس‌های آموزشی در دروس و رشته‌های مختلف برای دانشجویان برگزار می‌شود که مراسم امروز و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر دانشگاه، یکی از نتایج همین طرح توانمندسازی علمی دانشجویان است.

مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز خطاب به دانشجویان جدیدالورود خاطرنشان کرد: به تمامی دانشجویان توصیه می‌کنیم آیین‌نامه‌های دانشجویی اداره شاهد و ایثارگر را مطالعه کنند تا از مشکلات تحصیلی آنان پیشگیری شود.

موسوی‌قهفرخی افزود: تمامی خدمات و برنامه‌های ستاد شاهد و ایثارگر از طریق پیامک به دانشجویان اطلاع‌رسانی می‌شود؛ به همین منظور لازم است که دانشجویان شماره‌های تلفن خود را به ستاد اعلام کنند. در حال حاضر 645 دانشجو تحت پوشش برنامه‌های این ستاد قرار دارند و باوجود این تعداد دانشجو می‌توان گفت که ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه مانند یک دانشگاه کوچک است.

همچنین در این مراسم، آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز، اظهار داشت: جامعه ما جامعه‌ای آرمان‌گرا است؛ امام راحل (ره) تا آخرین روز حیات خود این آرمان‌گرایی را برای ملت ما مطالبه می‌کردند و پس از انقلاب اسلامی نیز، با وقوع هشت سال جنگ تحمیلی این آرمان‌گرایی در بین مردم دنبال شد.

وی افزود: با این وجود این آرمان‌گرایی به معنای شعارگرایی و دوری از علم‌آموزی نیست، بلکه تنها با تقویت بنیه علمی جامعه می‌توان به آرمان‌ها دست یافت. در این خصوص نیز بار عظیمی بر دوش ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها قرار دارد.

امام جمعه موقت اهواز وضعیت و روند علمی کنونی کشور را مطلوب دانست و در عین حال تصریح کرد: البته باید برای ارتقای شاخص‌های علمی تلاش بیش از پیش کرد. شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی با نثار جان خود، جهاد کردند و اکنون بر ماست که با جهاد علمی، راه آنان را ادامه دهیم.

همچنین فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدای حله و نیز گرامیداشت روز دانشجو گفت: طبق آمار، درصد دانشجویان ممتاز تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگران استان در سال تحصیلی 95 - 94 حدود 11 درصد بوده است.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها نخبه‌پروری است، گفت: با توجه به آمار 16 درصدی دانشجویان مشروطی در سال تحصیلی گذشته، ضرورت دارد که به بُعد علمی این دانشجویان توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در پایان، سی‌امین سالروز تأسیس ستاد شاهد و ایثارگران را که در سال 65 به‌فرمان امام راحل بنیان‌گذاری شد گرامی داشت.

در پایان این مراسم از 80 دانشجوی برتر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی و علمی تقدیر شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار