تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۷۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنگ ایدز در خرمشهر نواخته شد
زنگ اطلاع رسانی ایدز به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز در خرمشهر نواخته شد
ظهر امروز دوشنبه زنگ ایدز به مناسبت هفته اطلاع رسانی در دبیرستان دخترانه شهید عبدالرضا موسوی خرمشهر نواخته شد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در این مراسم توضیحاتی در خصوص بیماری ایدز راه های انتقال و علایم ابتلا به این بیماری ارائه کرد.

مهرداد پاریان زیتونی بیان کرد: بیماری ایدز دوره پنهان سه تا ۱۰ ساله دارد و باید با رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه از خطر ابتلا به این بیماری کاست.

وی، مرکز بیماری های رفتاری مرکز بهداشت طالقانی در خیابان خلیج فارس خرمشهر را به عنوان مرکز معتبر برای مراجعه افراد مشکوک و دارای رفتارها پرخطر معرفی کرد.

پاریان زیتونی به مرکز نیز اشاره کرد و گفت: در این مرزDIC  به کارتن خواب ها، معتادان، خدماتی همچون اسکان، حمام ارائه می شو و در اختیار قرار دادن سرنگ و همچنین انجام تست نیز ازHIV   دیگر فعالیت های این مرکز است.

جوانان بیشترین مبتلایان به ایدز

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گفت: جوانان بیشترین گروه مبتلایان به بیماری ایدز را تشکیل می دهند.

علی اصغر ولی پور، آمار مبتلایان به بیماری ایدز در خرمشهر را ۲۳۷ اعلام کرد و افزود: پرهیز از برقراری راه های جنسی پر خطر، استفاده از وسایل پیشگیرانه در هنگام برقرار روابط جنسی و رعایت سایر نکات همچون استفاده نکردن از سرنگ مشترک بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ایدز است.

اول دسامبر به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری می شود در ایران نیز از ۱۳ تا ۱۹ به عنوان هفته اطلاع رسانی ایدز نامگذاری شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار