تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهره ماندگار ریاضی کشور خبر داد:
بیکاری فارغ التحصیلان ریاضی باعث گرایش به رشته تجربی شده است
زیاد شدن فارغ‌التحصیلان در رشته های مختلف و بیکاری آن‌ها، باعث گرایش دانش آموزان به تحصیل در رشته تجربی شده است
بیکاری فارغ التحصیلان ریاضی باعث گرایش به رشته تجربی شده استچهره ماندگار ریاضی کشورگفت: زیاد شدن فارغ‌التحصیلان در رشته های مختلف و بیکاری آن‌ها، باعث گرایش دانش آموزان به تحصیل در رشته تجربی شده است.

پروفسور امید علی شهنی کرم زاده دوشنبه در همایش ریاضی در دبیرستان دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان فرزانگان دو اهواز بیان کرد: اکثر خانواده ها تصور می کنند که اگر فرزندشان در رشته‌های علوم پزشکی درس بخواند، آینده شغلی بهتری خواهد داشت.

وی گفت: در سال‌های اخیر دانش‌آموزان به‌شدت به رشته تجربی گرایش پیدا کرده‌اند و گرایش به رشته ریاضی بسیار افت پیدا کرده است.

وی گفت: این مسأله آموزش‌و‌پرورش را نیز با مشکل مواجه کرده است چرا ‌که باید تعداد زیادی کلاس در رشته تجربی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در ریاضیات این است که آموزش‌ و ‌پرورش معلمان توانا و با ذوق و سلیقه را برای تدریس ریاضی انتخاب کند تا این معلمان با ایجاد یک محیط مناسب شایعه سخت بودن ریاضیات را از بین ببرند.

وی گفت: البته معلمان نیز باید از یک وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار باشند تا انگیزه کار در آنان چند برابر شود.

این چهره ماندگار ریاضی کشور افزود: مسئولان باید به این مسأله رسیدگی کنند زیرا افرادی که می‌خواهند به تحصیل علم بپردازند نباید فقط بر اساس شغل، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی گفت: افراد هم به رشته تحصیلی خود تنها به عنوان یک شغل نگاه نکنند زیرا اگر با نگاه صرف اقتصادی وارد یک رشته تحصیلی شوند موفقیتی را به دنبال نخواهند داشت.

این عضو هیأت ‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص زمینه‌های فعالیت فارغ‌التحصیلان رشته ریاضی تصریح کرد: یک فارغ‌التحصیل رشته ریاضیات به‌راحتی در اغلب شغل‌ها می‌تواند بدون گذراندن هیچ دوره آموزشی دیگری وارد شود و برای ورود به برخی از رشته‌های مهندسی به یک دوره کوتاه‌مدت نیاز دارد.

وی گفت: ریاضی دانها می‌توانند در رشته‌های مختلفی مانند مدیریت، اقتصاد، مهندسی، ژنتیک و مهندسی‌های مختلف ادامه تحصیل دهند.

عضو هیأت‌علمی گروه ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز تأکید کرد: ارزش‌های کیفی باید در جامعه ما ترویج پیدا کند و نباید دانش‌آموزان تصور کنند کسانی که ثروتمندتر هستند موفق‌ترند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار