تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۷۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول بازرسی فرمانداری دزفول:
زمین کارخانه فولاد دزفول طبق قانون واگذار شده است
مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات فرمانداری دزفول گفت:زمین واگذار شده برای ساخت کارخانه فولاد دزفول طبق قانون و با طی روند قانونی واگذار شده است.

بخشی از زمین های شرکت فولاد روهینا جنوب دزفول که فاز اول آن آخرین مراحل پیش راه اندازی را طی می کند مورد اعتراض عده ای از اهالی 2 روستاهای گور سفید و آبکنار قرار گرفته است.

این افراد که تاکنون چند بار در مقابل این شرکت دست به تجمع زده اند با ارائه اسنادی ادعای مالکیت بخشی از زمین های این کارخانه در دست ساخت را دارند.

فرهاد جاموسی دوشنبه شب افزود: 30 هکتار از زمین های دولتی که پیشتر برای ساخت آرامستان دزفول در نظر گرفته شده بود به دلیل اهمیت توسعه صنایع به ساخت کارخانه فولاد اختصاص یافت.

وی با تقدیر از سرمایه گذار این طرح بزرگ صنعتی که راه اندازی آن موجب شکوفایی تولید و اشتغال در شمال خوزستان خواهد شد افزود: با توجه به اینکه این کارخانه به عنوان بزرگترین صنعت در شمال خوزستان در سه فاز اجرا خواهد شد لذا 70 هکتار زمین دیگر نیز طبق قانون و با طی مراحل قانونی برای توسعه و راه اندازی فاز های بعدی کارخانه فولاد واگذار شد.

جاموسی با بیان اینکه زمین واگذار شده به کارخانه فولاد دزفول کاملا دولتی بوده افزود:بخشی از این زمین ها در گذشته برای کمک به عشایر برای مرتعداری و چرای دام به آنان اجاره داده شد که قراردادهای امضا شده آنها موجود است.

مسئول بازرسی فرمانداری دزفول اظهار کرد: در پی واگذاری زمین مذکور به کارخانه فولاد ، عشایر و مرتعداران منطقه که پیشتر و طبق قرار داد اجاره اقدام به اجرای طرح مرتعداری در این زمین برای تهیه خوراک دام خود می کردند معترض شدند.

وی با بیان اینکه در آخرین تجمع اعتراضی از سوی این افراد که هفته گذشته در مقابل این شرکت انجام شد چند نفر با حکم دادستانی بازداشت اما مجددا آزاد شدند اظهار کرد:افراد معترض هیچگونه سند مالکیتی از زمین مذکور نداشته و تنها قرارداد اجاره در اختیار دارند.

جاموسی با تشکر از دادستان دزفول به خاطر توجه ویژه به این موضوع گفت:برای اینکه حقی از این افراد ضایع نشود به دستور دادستان مبلغی به عنوان حق چرا برای آنان در نظر گرفته شده که تعدادی از افراد مذکور آنرا دریافت کرده اما برخی از دریافت آن امتناع کردند.

وی همچنین با بیان اینکه زمین اختصاص یافته به ساخت کارخانه فولاد دزفول کاملا دولتی بوده و با طی مراحل قانونی واگذار شده است افزود:زمین مذکور از جمله زمین های کلاس 3 می باشد که قابل کشت نبوده و تنها در فصل زمستان تعدادی از عشایر در قالب اجاره اقدام به کشت گندم دیم برای دام خود می نمودند.

جاموسی با تشکر از پیگیری فرماندار ویژه دزفول برای اجرای چنین طرح بزرگی در این شهرستان افزود: با راه اندازی کارخانه فولاد بیش از پنجهزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شمال خوزستان ایجاد می شود.

با پیگیری انجام شده عملیات تجهیز و راه اندازی گام نخست کارخانه فولاد دزفول مراحل پایانی و تست سرد را طی می کند.

کارخانه فولاد دزفول به عنوان یکی از واحدهای بزرگ صنعتی شمال خوزستان در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع احداث شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار