تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۳۷۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حی‌بر خبر داد:
ساخت مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان گلستان اهواز
رییس بیمارستان گلستان اهواز از ساخت اولین مرکز بزرگ غربالگری سرطان سینه در استان خوزستان خبر داد
رییس بیمارستان گلستان اهواز از ساخت اولین مرکز بزرگ غربالگری سرطان سینه در استان خوزستان خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر اظهار کرد: هدف از ایجاد و راه‌اندازی مرکز غربالگری بیمارستان گلستان اهواز، تشخیص زودرس سرطان است؛ غربالگری سرطان سینه نخستین واحدی است که در این مجتمع راه اندازی خواهد شد، زیرا تشخیص به موقع و غربالگری سرطان سینه موجب می‌شود تا این بیماری، در مراحل اولیه شناسایی و درمان شود و از پیشرفت بیماری سرطان به مراحل سخت علاج، جلوگیری شود.

وی گفت: مرکز غربالگری سرطان بیمارستان گلستان با پیشرفته‌ترین امکانات و بهره‌گیری از حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همچنین کارشناسان توانمند رشته‌های پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، خدمت‌رسانی به مردم شریف خوزستان و به ویژه جامعه بانوان استان خوزستان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

حی‌بر افزود: انجام غربالگری سرطان سینه، برای کلیه خانم‌های بالای 20 سال توصیه می‌شود، به طوری که گام نخست آن، انجام خودمراقبتی و معاینه خود شخص، مرحله دوم معاینه توسط پزشک متخصص و کارشناسان آگاه، و در مرحله بعد و در صورت نیاز به بررسی‌های تکمیلی، آزمون ماموگرافی انجام می‌شود که البته انجام ماموگرافی برای کلیه زنان بالای 40 سال، لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: تمام این مراحل غربالگری و تشخیص زودرس، در مرکز جامع غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز انجام خواهد شد و در صورت تشخیص ابتلا به سرطان، این مرکز به عنوان یکی از مراکز پیشگام کشور در درمان سرطان، کلیه امکانات و تجهیزات پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را دارا است و همچنین با حضور جراحان برجسته، کادر پرستاری و پیراپزشکان، انجام اعمال جراحی پیشرفته نیز در این مرکز میسر است.

رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: هم‌اکنون مرکز جامع غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز، با مساحتی معادل ۷۰۰ متر مربع و در ۲ طبقه، در ضلع جنوبی این مرکز در حال ساخت است.
:
:
:
آخرین اخبار