تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۷۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهزیستی خرمشهر عنوان کرد:
معرفی معلولان خرمشهر به کارگاه‌ها برای اشتغال
رئیس سازمان بهزیستی خرمشهر با تاکید بر اینکه معلولان توسط سازمان بهزیستی شهرستان به برخی از کارگاه‌ها برای اشتغال معرفی می‌شوند، گفت: برای تردد آسان و روان معلولان اقداماتی انجام دادیم
رئیس سازمان بهزیستی خرمشهر با تاکید بر اینکه معلولان توسط سازمان بهزیستی شهرستان به برخی از کارگاه‌ها برای اشتغال معرفی می‌شوند، گفت: برای تردد آسان و روان معلولان اقداماتی انجام دادیم.

علی فرحانی امروز با تاکید بر اینکه تعداد کل مددجویان تحت نظر سازمان بهزیستی شهرستان 5 هزار 830 نفر خانوار است، اظهار کرد: تعداد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی خرمشهر حدود 2 هزار و 596 نفر است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 267 نفر از معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی دانش‌آموز هستند، ادامه داد: در میان معلولان تحت نظر سازمان دانشجو معلول نیز داریم که عدد آنها به 25 نفر است.

رئیس سازمان بهزیستی خرمشهر در رابطه با خدمات سازمان به معلولان تحت پوشش گفت: پرداخت هزینه‌های درمان، دانشگاه، صدور کارت شناسایی جدید، ارائه وسایل کمک به معلولان مانند سمعک، وسایل بهداشتی، تشک مواج، واکر و عصا از جمله اقدامات سازمان بهزیستی خرمشهر است.

وی افزود: علاوه بر اقدامات و خدمات جزئی به معلولان تحت پوشش، خدمات دیگری چون پرداخت هزینه‌های ازدواج، هزینه به مراکز نگهداری معلولان، حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی، کمک هزینه خرید لوازم ضروری و... ارائه می‌شود.

فرحانی با تاکید بر اینکه معلولان برای استفاده از بلیط نیم‌بهای هواپیمایی توسط سازمان بهزیستی شهرستان معرفی می‌شوند، عنوان کرد: برای تردد آسان و روان معلولان نیز خدمات و پیگیری‌هایی را انجام دادیم.

وی در رابطه با اشتغال قشر معلول جامعه در شهرستان خرمشهر تصریح کرد: برای اشتغال قشر معلول در شهرستان خرمشهر تسهیلات اشتغال برای دارندگان مدارک فنی و حرفه‌ای به میزان 10 الی 15 میلیون تومان با بهره کم اعطا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی خرمشهر در پایان گفت: معرفی تعدادی از معلولان ناشنوا به برخی از کارگاه‌ها از جمله تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی خرمشهر و معرفی این قشر به آموزش فنی و حرفه‌ای برای یادگیری حرفه‌های مختلف از جمله اقدامات سازمان بهزیستی خرمشهر به جامعه معلول برای اشتغال است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار