تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اجرایی موسسه جهاد نصر:
پیشرفت فیزیکی 73 درصد طرح550 هزار هکتاری/ امسال پایان فاز اول
پایان امسال فاز اول این طرح با 312 هزار هکتار به پایان می رسد و فاز دوم آن در حال پیگیری تخصیص آب و اعتبارات نهایی است
معاون اجرایی موسسه جهاد نصرطرح 550 هزار هکتاری را عاملی بر افزایش تولیدات کشاورزی و اقتصادی استان دانست و اعلام کرد: درمطالعات اولیه و پیش بینی های صورت گرفته، طرح 550 هزار هکتاری 9.5 میلیون تن از تولیدات کشاورزی را افزایش خواهد داد.

مهندس حسن علاقه بند افزود:  البته در مباحث کارشناسی با الگوی مشخصی باید این پیش بینی ها به ثبت برسد. بعد از اجرای زیرساخت های این طرح همانند کاری که موسسه جهاد نصر در حال انجام آن است، آموزش صنایع وابسته و ترویج نظام بهره برداری باعث ایجاد درآمد واشتغال خواهند بود و می توان گفت این زنجیره از این طریق تکمیل می شود.

وی تصریح کرد: کاری که موسسه جهاد نصر انجام می دهد فراهم کردن زیر ساخت توسعه و تولید در استان است. قطعا نباید انتظار داشته باشیم تنها با انجام این فعالیت ها به هدف برسیم. ایجاد زیر ساخت های این طرح یکی از هفت مورد توصیه شده برای 550 هزار هکتار است لذا نباید فقط به این فعالیت های اکتفا کنیم.

مهندس علاقه بند با بیان اینکه حمایت های دولت یازدهم از این طرح  امیدوار کننده است؛ گفت: پیشرفت فیزیکی 73 درصد در فاز اول طرح خاتمه پیدا کرده است امید می رود این حلقه های زنجیره ای اهتمام دولت به طرح 550 هزار هکتاری کار را تکمیل کند تا شاهد رونق تولید، توسعه و اشتغالزایی در استان باشیم.

وی افزود: پایان امسال  فاز اول این طرح با 312 هزار هکتار به پایان می رسد و فاز دوم آن در حال پیگیری تخصیص آب و اعتبارات نهایی است لذا زمان مشخصی برای اجرای فاز دوم این طرح در دست نیست اما به محض تخصیص اعتبارات و تهیه منابع آبی اقدام به عملیاتی کردن فاز دوم آن خواهیم کرد.

مهندس علاقه بند دلیل تبدیل این طرح از 800 هزار هکتاری به 550 هزار هکتاری را این گونه عنوان کرد: سال 89 زمانی که این طرح به موسسه جهاد نصر واگذار شده  330 هزار هکتار بود اما با پیگیری های لازم طرح تبدیل به 550 هزار هکتار شد. مجری این کار وجود و تخصیص آب است هرچه حجم آب فراوان باشد، با اتمام این طرح امکان توسعه آن با حمایت های دولت وجود دارد.

مرجع /آراس
:
:
:
آخرین اخبار