تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرگ یکهزار و 870 شهروند دزفولی بر اثر بیماری قلبی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مرگ یکهزار و 870 شهروند دزفولی در سال 94 خبر داد و گفت:شایع ترین علت مرگ و میر در دزفول بیماری های قلبی و عروقی است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مرگ یکهزار و 870 شهروند دزفولی در سال 94 خبر داد و گفت:شایع ترین علت مرگ و میر در دزفول بیماری های قلبی و عروقی است.

مهدیه توکلی روز چهارشنبه در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول در سالن کنفرانس این مدیریت افزود:در سال 94 به تبعیت از کل کشور شایع ترین مرگ و میر در دزفول مربوط به بیماری های قلبی و عروقی بوده است که 46 درصد کل مرگ و میرها را در این مدت شامل می شود.

وی افزود:سرطان ،بیماری های تنفسی و حوادث نیز به ترتیب دیگر علل مرگ و میر در شهرستان دزفول می باشند ضمن اینکه حوادث ،سرطان ها و تومورها نیز در برخی موارد باعث مرگ دانش آموزان شده است.

وی به علت بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد و گفت:آنچه زمینه را برای بروز بیماری های قلبی عروقی فراهم می کند استعمال دخانیات،تغذیه ناسالم و تحرک می باشد که در امر تغذیه باید تغذیه مدارس توجه ویژه ای شود تا شاهد کاهش مرگ و میرها به علت تغذیه ناسالم باشیم.

توکلی افزود:علاوه بر داشتن تغذیه سالم در زمان مدرسه ،ذائقه دانش آموزان را باید به سمت ذائقه غذایی سالم سوق داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد:سه سم نمک ،روغن و شکر زیاد باید از تغذیه دانش آموزان حذف شود و این امر باید به یک فرهنگ در بین دانش آموزان به عنوان مادران و پدران آینده نهادینه شود .

وی گفت:برای تحقق این امر آموزش و فرهنگ سازی در جوانان و نوجوانان در دستور کارهای دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و جدول غذایی سالم در مدارس تهیه شده که امیدواریم مورد موافقت آموزش و پرورش دزفول نیز قرار گیرد.

جمعیت دانش آموزی شهرستان دزفول 74 هزار نفر می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار