تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان:
جشن آب را به تقویم ملی ایران اضافه می کنیم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: تصمیم داریم که جشن آب را به تقویم ملی ایران اضافه کنیم
جشن آب را به تقویم ملی ایران اضافه می کنیممدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: تصمیم داریم که جشن آب را به تقویم ملی ایران اضافه کنیم.

خسرو نشان ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: شروع به کار شهرداری های بافت تاریخی در استان خوزستان و یا سایر استان ها در حقیقت مصوبه شورای عالی شهرسازی کشور است.

وی افزود: در بافت های تاریخی سایر استان ها ضمن اینکه نوسازی صورت گرفته به حفظ آن هم توجه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اضافه کرد: ساخت موزه تاریخی ایذه با مساحت ۶ هزار مترمربع را در دستور کار داریم که مدیرکل موزه های میراث فرهنگی کشور موافقت کرده و مجوز لازم را نیز صادر کردند.

نشان تأکید کرد: باید از آب های استان پاسداری کنیم و همینطور که حیات تاریخی ما به آب وابسته بوده آینده کشور نیز به آب وابسته است. بحران آب در کل دنیا وجود دارد ولی باید آب های استان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم داریم که جشن آب را به تقویم ملی ایران اضافه کنیم. همه خوزستان را به خاطر آثار تاریخی می شناسند و به بهشت باستان شناسان مشهور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان عنوان کرد: توسعه پایدار بوم گردی در خوزستان، آشنایی با پیشه ها و رسوم مرتبط با آب مثل دریانوردی، لنج، غسل تعمیم آیین مندائیان، ماهگیری و صیادی، جلب نگاه گردشگران داخلی و خارجی به استان از جمله اهداف برگزاری جشن آب است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار