تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۷۵۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظرفیت افزایش پنج برابری عرضه تولیدات خوزستان در عراق
بر اساس بررسی ها واحدهای تولیدی خوزستان ظرفیت افزایش پنج برابری صادرات را به کشور عراق دارند
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بر اساس بررسی ها واحدهای تولیدی خوزستان ظرفیت افزایش پنج برابری صادرات را به کشور عراق دارند.

ابوالقاسم کوره چینی چهارشنبه در مجمع سالانه بسیج اصناف استان خوزستان با موضوع ' نقش اصناف و بازار در اقتصاد مقاومتی' در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بیان کرد: 20 هزار صنف تولیدی در استان وجود دارد که درصورت کیفی سازی تولیدات و راه اندازی نمایشگاه های صنوف در کشورهای مجاور از جمله عراق می توانند بازار فروش بسیار خوبی را داشته باشند.

وی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در چند سال اخیر در بحث اقتصاد مقاومتی انجام شده توجه به مبارزه با قاچاق است تلاش شده با این رویکرد زمینه ممانعت از عرضه کالاهای قاچاق در کشور گرفته شود .

کوره چینی عنوان کرد: اقدام مثبت دیگر در راستای اقتصاد مقاومتی چابک سازی اتحادیه های اصناف و ایجاد بازار قوی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درادامه بیان کرد: از جمله برنامه هایی که در این راستا در نظر گرفته شده توجه به برندسازی است زیرا اگر نتوانیم کالایی با برند تجاری تولید کنیم نمی توانیم در بازار فروش و رقابت حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی تشکیل کمیسیون اصناف با همکاری اتاق اصناف، بازرگانی و صنعت و ایجاد بازارچه های اقتصاد مقاومتی با عرضه تولیدات درون استان با اعمال تخفیف در مالیات و اجاره غرفه ها رااز دیگر پیشنهادات مطرح در این حوزه برشمرد.

کوره چینی عنوان کرد: اعزام مسئولان سازمان های صنفی به کشورهایی که تکنولوِژی مدرن در بخش های مختلف صنفی دارند از دیگر برنامه های در دست بررسی واقدام است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: ایجاد نمایشگاه توانمندی های تولید در عراق و برپایی بازارچه های کالاهای تولید درون استان در پایانه های صادراتی از جمله برنامه هایی است که در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشنهاد داده شده است.

درادامه این نشست امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: بسیج در صورتی می تواند موفق باشد که مسئولان بسیج به بسیج اعتقاد داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی افزود: می توانیم با اقتصاد مقاومتی در مقابل کسانی که فکر می کنند شرقی ها باید در اختیار آنها باشند مقابله کرد.

وی گفت: برای کار کردن در بازار در ابتدا باید با اصول دین آشنا شد، مردم هم باید بیشتر با اسلام و فقه معاملات آشنا باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار