تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۳۷۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر تعاون:
خوزستان با منابع زیرزمینی فراوان، هنوز از فقر رنج می برد
استان خوزستان در عین حال که دارای منابع و ثروت زیرزمینی و ظرفیت های توسعه فراوان است، در محرومیت به سر برده و مولفه های گوناگون فقر در آن به وضوح دیده می شود
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:استان خوزستان در عین حال که دارای منابع و ثروت زیرزمینی و ظرفیت های توسعه فراوان است، در محرومیت به سر برده و مولفه های گوناگون فقر در آن به وضوح دیده می شود.

حجت اللـه میرزایی چهارشنبه در هشتمین نشست شورای هماهنگی مدیران کل حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت:این استان با وجود داشتن منابع غنی آب، گاز، نفت ، پتروشیمی و صنایع گوناگون، از نظرموقعیت استراتژیک توسعه نیافته است.

وی با تبیین نقش مدیریت در توسعه پایدار استان خوزستان، افزود:نقش مدیریت موفق را در بنگاه های تولیدی و صنعتی می بینیم که یک مدیر می تواند واحد صنعتی را توسعه داده و موفق کند و مدیر دیگری با بی مدیریتی خود، واحد صنعتی را به تعطیلی بکشاند.

میرزایی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه هایی یاد کرد که نقش حمایت و تنظیم گری دارد و تصریح کرد:نقش این وزارت از دیگر سازمان ها که نقش توسعه ای دارند، متفاوت است و این وظیفه مسئولیت بیشتری نسبت به سازمان های دیگر را به خود اختصاص داده است .

وی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجری و نماینده دستگاه های اجرایی است که باید مشاور در امور جاری استانداری و فرمانداری ها باشد.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم ایفای مدیریت کارآمد و کارشناسی، اضافه کرد:در استان خوزستان با تغییر مدیران، چالش های بزرگی احساس می شود که این چالش با بومی بودن و غیر بومی بودن بنگاه های صنعتی پدیدار شده و اختلاف نظر در سیستم مدیریتی به ووجود می آید، در حالی که باید بین مدیران همگرایی ایجاد کرد.

میرزایی به مدیران کل حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان توصیه کرد؛به هیچ وجه در هیچ بنگاه صنعتی از اشتغال غیرقطعی دفاع نکرده و ظرفیت اشتغال واحدهای صنعتی را بالا با برنامه ریزی عملیاتی افزایش داده و توان اشتغال بنگاه ها را را توسعه دهند.

وی با انتقاد از برخی بی مدیریتی ها در توقف روند توسعه پایدار استان خوزستان با وجود داشتن سهم بالای این استان از تولید ناخالص ملی، اظهار کرد:در حال حاضر با اینکه شرکت ها و مجتمع های بزرگ صنعتی در بنادر خوزستان داریم، توسعه شهری و توسعه پایدار استان قابل قبول نیست.

31 مرکز درمانی و 6 بیمارستان، سال آینده در خوزستان بهره برداری می شود

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این نشست با ارائه آماری از وضعیت بیمه و اشتغال در استان، تعداد کارگران مشمول قانون تامین اجتماعی استان را 793 هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت:162 هزار 797 شهروند نیز مستمری بگیر تحت پوشش شعب تامین اجتماعی بوده و از مزایای بیمه درمان و رفاه استفاده می کنند.

سیدنور محمدپور بیان کرد:با استقرار تامین اجتماعی در شعبه های حل اختلاف بین کارگاه و کارگر در شرکت های صنعتی بزرگ از جمله گروه ملی ،صنایع فولاد و کشت و صنعت نیشکر، موارد اختلاف به خوبی مدیریت شده است.

وی گفت:31 مرکز درمانی، 6 بیمارستان و حدود 2 هزار موسسه درمان و سه بیمارستان در استان خوزستان در دست احداث و تکمیل است که سال آینده بهره برداری می شود.

هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور مدیران شعبه های تامین اجتماعی و مدیران بانک های زیرمجموعه و سازمان های مرتبط در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار