تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۷۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
2 محموله مرغ بیمار در گتوند ضبط و معدوم شد
رئیس اداره دامپزشکی گتوند گفت: 2 محموله مرغ زنده از نوع محلی و پرورشی به دلیل ابتلا به بیماری ضبط و معدوم شدند
رئیس اداره دامپزشکی گتوند گفت: 2 محموله مرغ زنده از نوع محلی و پرورشی به دلیل ابتلا به بیماری ضبط و معدوم شدند.

مسلم همتیان روز پنجشنبه دراین خصوص افزود:این محموله ها به تعداد 180 قطعه مرغ زنده به صورت غیر مجاز از خارج استان خوزستان به گتوند منتقل شده بود که کشف و ضبط گردید.

وی تعداد مرغ های بیمار معدوم شده را شامل 100قطعه مرغ محلی و 80 قطعه گوشتی پرورشی عنوان کرد و گفت:این 2 محموله به دلیل درگیری با بیماری های ویروسی و مشاهده علائم بالینی و کالبد گشایی غیر قابل مصرف انسانی تشخیص داده شد ، که با همکاری دستگاه قضایی و دستور دادستان معدوم شدند.

رئیس اداره دامپزشکی گتوند ادامه داد: در این خصوص سه نفر دستگیر و با تشکیل پرونده و تعهد آزاد شدند.

همتیان از شهروندان خواست محصولات خامی نظیر گوشت مرغ را به صورت محصولات بسته بندی شده و دارای برچسب و همچنین دارای تاریخ تولید و انقضاء از فروشگاهها خریداری کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان هرنوع فرآورده خام دامی را صرفا از مراکز تولید و عرضه معتبر خریداری کنند و در صورتی که به خصوصیات ظاهری محصول مشکوک شدند مورد را با شماره تلفن 06136324940 به اداره دامپزشکی گتوند اطلاع دهند.

رئیس اداره دامپزشکی گتوند درپایان گفت: شهروندان جهت تعیین اصل بودن محصول می توانند کد رهگیری درج شده بر روی محصول را به سامانه پیامکی 30008903 ارسال نمایند تا از اطلاعات تکمیلی آن مطلع شوند.

در شهرستان گتوند 25 واحد مرغداری گوشتی فعال تمام اتوماتیک و مکانیزه وجود دارد که سالانه هفت هزار تن مرغ زنده تولید می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار