تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پژوهش دانشگاه علوم و فنون خرمشهر:
پروژه های کاربردی در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر حمایت می شوند
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: پروژه های کاربردی که مورد تائید سازمان ها قرارمی گیرند، مورد حمایت مالی و علمی دانشگاه به صورت همه جانبه قرار می گیرند
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: پروژه های کاربردی که مورد تائید سازمان ها قرارمی گیرند، مورد حمایت مالی و علمی دانشگاه به صورت همه جانبه قرار می گیرند.

وحید یاوری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری دبیرخانه بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری  شهرستان های آبادان و خرمشهر در سالن جلسات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: ارتقای سطح پژوهش های کاربردی یک بحث اساسی است و باید پژوهش ها را به سمت سازمان ها و صنایع  منطقه هدایت کرد و قرار است پژوهش های کاربردی که توسط اعضا علمی تهیه و تدوین می شوند در اختیار سازمان ها و صنایع قرار گیرند و تائید یا رد آن خواسته شود تا از آنها حمایت شود.

وی در ادامه از انتخاب ۳۵ نفر به عنوان فناور برتر جنوب غرب استان به مناسبت هفته پژوهش خبر داد و اعلام کرد: امسال در افتتاحیه هفته پژوهش از یک شرکت فناور برتر، ۱۴ نفر از اعضا هیئت علمی، سه دانشجو، شش آموزگار و سه دانش آموز و هشت نفر از سازمان های اجرایی تقدیر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: مدارک در شش محور، علوم پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی، و هنر و معماری بررسی می شوند.

یاوری با بیان اینکه امسال نمایشگاه متمرکز عرصه دستاوردهای پژوهشی و علمی در شهرستان خرمشهر دایر نمی شود، گفت: امسال به توجه به بازخوردهای سال های گذشته و اینکه در یک غرفه امکان عرضه تمام دستاوردها و معرفی کامل دانشگاه ها و مراکز علمی و جود ندارد، تصمیم گرفته شد نمایشگاه های جداگانه در هر کدام از دانشگاه ها و مراکز علمی برپا شود.

وی ادامه داد: خرمشهر امسال در طول هفته پژوهش، یک هفته دانشگاه ها با درهای باز را تجربه خواهد کرد و در پایان هفته نظرسنجی در مورد میزان رضایت  مردم انجام می شود تا در مورد ادامه این روش در سال های آینده تصمیم گیری شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر همچنین از برگزاری ۳۶ کارگاه آموزشی مختلف و سمینار مختلف در طول هفته پژوهش خبر داد و تاکید کرد: بازدید از نمایشگاه کتاب و این کارگاه ها و سمینارها در طول هفته پژوهش برای عموم آزاد است.

این استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بر اهمیت پژوهش  در توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد و گفت: چنانچه به دنبال توسعه اقتصاد پایدار و توسعه اقتصادی دانش بنیان باشیم باید جامعه علمی و پژوهشی را تقویت کنیم.

یاوری توضیح داد: از طریق پژوهش، توسعه جامعه دانش بنیان می تواند شکل بگیرد و نه تنها توسعه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی توسعه نظامی هم نیاز به تحقیق دارد و باید دانش بنیان باشد.

وی به اهمیت اطلاع رسانی برای ترویج فرهنگ پژوهش تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی در انتقال فرهنگ پژوهش نقش کلیدی دارد و فرهنگ سازی بدون اطلاع رسانی امکان پذیر نیست.

یاوری با یادآرو شدن اینکه هفته پژوهش از بیستم تا ۲۴ آذرماه خواهد بود، از «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی است» به عنوان شعار این هفته یاد کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه را مهمترین هدف این هفته دانست.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار