تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۵۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس تأکید کرد:
لزوم ثبت «روز آبادان» در تقویم رسمی کشور
نماینده مردم در آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ثبت روز آبادان در تقویم رسمی کشور تأکید کرد
نماینده مردم در آبادان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ثبت روز آبادان در تقویم رسمی کشور تأکید کرد.

غلامرضا شرفی امروز در خصوص 18 آذرماه 1370 سالروز معرفی رژیم بعث عراق بعنوان متجاوز و آغازگر جنگ تحمیلی توسط سازمان ملل متحد، اظهار کرد: این رویداد به دلیل محق بودن جمهوری اسلامی ایران که به جهانیان اعلام شد، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: وجه دیگر اهمیت این روز موضع آمریکا و دیگر ابرقدرت‌هایی است که هشت سال با انواع کمک‌های مالی و تسلیحاتی پشتیبان رژیم بعثی بودند و با اینکه سازمان ملل رسماً متجاوز بودن رژیم صدام را اعلام کرد، با این حال آمریکا و دیگر ایادی استکبار دست از دشمنی و توطئه علیه مردم ایران برنداشتند و تا به امروز با تمام قدرت و ظرفیت بر علیه منافع ملی ما به پاخواسته‌اند و با انواع بهانه‌های واهی همچون برنامه هسته‌ای، حقوق بشر و برنامه موشکی به این دشمنی‌ها ادامه می‌دهند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مهمترین دستاورد داخلی اعلام رژیم بعثی بعنوان متجاوز و آغازگر جنگ، تصریح کرد: چه دستاوردی بالاتر از این که همه ایرانیان با کمال افتخار دوران جنگ تحمیلی را دفاع مقدس می‌نامند، دفاع مقدسی که غیرت، رشادت و دلاوری مردمی را نشان داد و در بزنگاه تهدیدِ دین و تمامیت ارضی وطن، کمترین چیزی که نثار می‌کنند، جان است.

شرفی با اشاره به اینکه موضوع  که شهر آبادان جز اولین شهرهایی بود که مورد تهاجم مستقیم دشمن قرار گرفت، عنوان کرد: تاریخ دفاع مقدس همواره شاهد فداکاری و جانفشانی مردم در تمام مراحل جنگ تحمیلی بوده است.

وی افزود: یکی از بارزترین نمونه‌های حماسه مردمی، حماسه نهم آبان ماه 1359 در کوی ذوالفقاری آبادان است، حماسه‌ای که به عنوان اولین دفاع مردمی دوران دفاع مقدس از آن با افتخار می‌توان یاد کرد. مردم آبادان در این روز با دست خالی اما با وجودی سرشار از غیرت و رشادت، در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و مقاومت کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اهمیت ذکر این موضوع از آنجاست، که ثبت و یادآوری این وقایع به عنوان میراث پر ارزش مقاومت و ایثار برای نسل‌های آینده ما و نیز تأسی همه آزاد اندیشان و مجاهدان راه حق در اقصی نقاط دنیا لازم و ضروری است.

شرفی تصریح کرد: لذا بر این اساس شایسته می‌بینم به عنوان یکی از نمایندگان مردم شریف و مقاوم آبادان، اروندکنار و چوئبده مراتب ثبت رسمی نهم آبان ماه 1359 به عنوان روز آبادان را، در تقویم ملی، از جانب شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیری کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته متأسفانه فاجعه دلخراش و مزدورانه سینما رکس آبادان در 28 مرداد 1357 نیز که به عنوان نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 به شمار می‌رود، به طور رسمی در این شورا که زیرمجموعه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده، ثبت نشده است که امیدواریم ثبت رسمی و همیشگی این دو رویداد را در دستور کار خود قرار خواهم داد.

وی تأکید کرد: هرکدام از این وقایع با توجه به تأثیرگذاریشان در سطح ملی، به عنوان سند افتخار و مقاومت مردم آبادان، تا ابد باید بر تارک تاریخ پرافتخار این مرز و بوم بدرخشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار