تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخلیه فاضلاب انسانی در زهکش های کشاورزی دزفول
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تشکیل پنج پرونده قضایی در خصوص تخلیه فاضلاب انسانی در زهکش های کشاورزی این شهرستان خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از تشکیل پنج پرونده قضایی در خصوص تخلیه فاضلاب انسانی در زهکش های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت:این پرونده ها در مرکز استان در دست رسیدگی است.

فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه در پنجمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:برخی تانکرها ،فاضلاب انسانی را در زهکش های کشاورزی تخلیه می کنند و زمانی که با آنان برخورد می شود زهکش دیگری را آلوده می کنندکه این امر منجر به آلودگی های زیست محیطی شده است.

وی افزود:در این خصوص پیگیری فراوانی انجام شده ولی به نتیجه ای نرسیده است لذا باید نسبت به راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در دزفول اقدام جدی صورت گیرد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت:راه اندازی پیش تصفیه مشکلات خاص خود را دارد و کلیه فعالیت های تصفیه خانه را به هم می ریزد .

جمال الدین برفر افزود:برای جلوگیری از ورود فاضلاب انسانی به رودخانه دز نیز بازرسی هایی انجام شده تا منازلی که فاضلاب آنها به شبکه فاضلاب شهری متصل نیست و به چاه سرازیر می شود مشخص شوند.

وی گفت:بر اساس این طرح یکهزار مشترک خانگی که در خصوص وضعیت فاضلاب آنها اطلاعاتی در دست نبود پایش شدند و مشخص شد فاضلاب 25 مشترک به چاه ریخته می شود که مقرر شد طی سه بار اخطار کتبی نسبت به اتصال چاه فاضلاب منزل خود به شبکه فاضلاب شهری اقدام کنند.

امان اله باقریان رئیس اداره شیلات شهرستان دزفول نیز در این نشست در خصوص احداث بازارچه شیلات گفت:با توافق انجام شده با شهرداری دزفول طرح مورد نظر توسط سرمایه گذار آماده شده و امیدواریم تا بهمن ماه این بازارچه گلنگ زنی شود.

فرماندار دزفول نیز با انتقاد از موانع ایجاد شده سد راه احداث بازارچه شیلات در این شهر گفت:جذب سرمایه گذار امری بسیار مشکل است لذا انتظار می رود دستگاه های اجرایی و خدماتی در مسیر سرماه گذاران بخش خصوصی مانع تراشی نکنند.

حبیب اله آصفی با تاکید برلزوم همکاری شهرداری با سرمایه گذار بازارچه شیلات دزفول اظهار امیدواری کرد این طرح هرچه سریعتر کلنگ زنی شود.

محمد ابوالحلاج معاون امور شهری شهرداری دزفول نیز گفت:هفته گذشته سرمایه گذار پیش طرح بازارچه را ارائه کرد که بررسی و طی این هفته تحویل داده می شود .

وی افزود:طبق طرح سرمایه گذار رستورانی ویژه سرو غذاهای دریایی نیز در طراحی بازارچه شیلات دزفول در نظر گرفته شده است.

رضا پورآئین رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز به وضعیت مراکز عرضه سالاد و سبزیجات در شهرستان اشاره کرد و گفت:عرضه سالاد و سبزیجات باید منوط به مراحل چهارگانه سالم سازی سبزیجات باشد در غیر این صورت با متخلفان بهداشتی برخورد خواهد شد.

محراب عبدالهی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز گفت:مراکز عرضه فاقد مجوز بهداشتی سالاد و سبزیجات به اتاق اصناف و صنعت،معدن و تجارت ارجاع داده شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار