تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۳۷۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرمشهر از نظر قاچاق کالا پاک اعلام شد
خرمشهر از نظر نبود کالای قاچاق در بین شهرها و بنادر استان در رتبه برتر قرار گرفته است.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: خرمشهر از نظر نبود کالای قاچاق در بین شهرها و بنادر استان در رتبه برتر قرار گرفته است.

ولی الله حیاتی افزود: با وجود برخورداری این شهر از گمرک و بندری فعال ، ولی کالاهای وارداتی به این منطقه به صورت قانونی و پس از پرداخت عوارض گمرکی ترخیص می شود.
وی گفت:کالاهای خارجی که به این شهر وارد می شود دارای فاکتور و مجوزهای رسمی و قانونی است.

معاون استاندار خوزستان پدیده قاچاق کالا را ضد تولید داخلی و مغایر با ایجاد اشتغال بیان کرد و افزود: بیشتر کالاهای عرضه شده در بازار خرمشهر، ساخت داخل است.

حیاتی با بیان اینکه گمرک خرمشهر به ندرت با پدیده قاچاق کالا درگیر است افزود: ورود قاچاق کالا تنها به اشتغال کاذب دامن می زند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود:استفاده نکردن از کالای خارجی باید به یک فرهنگ تبدیل شود ضمن آنکه تجار و مرزنشینان نیز باید به سمت تجارت  سالم بروند.
وی خرمشهر را قطب صادرات کالای غیرنفتی استان خوزستان بیان کرد و افزود: صادرات کالا از طریق بندر خرمشهر و بازارچه مرزی شلمچه انجام می شود.
فرمانده ویژه خرمشهر با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند بسترهای صادرات کالا را از خرمشهر فراهم کرده است افزود: خرمشهر ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری خارجی دارد که نمونه اخیر آن شروع ساخت بزرگ ترین نیروگاه بادی کشور با سرمایه گذاری یک شرکت آلمانی در خرمشهر است. 
بندر خرمشهر پس از بندر امام خمینی (ره)فعال ترین بندر استان خوزستان می باشد.
بندر و گمرک خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گرفته اند./مانا
:
:
:
آخرین اخبار