تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۰۴۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجروحیت یک هنرمند صنایع‌دستی براثر اصابت تیر در دانشگاه آزاد اهواز؛
تیرِ غیب در انتظار دانشگاهیانِ دانشگاه آزاد اهواز؟! / عکس
خوزنیوز: طی تماسی از سوی یکی از کاربران خوزنیوز مطلع شدیم سه‌شنبه گذشته (23 آذرماه) یکی از بانوان هنرمند صنایع‌دستی استان خوزستان به‌وسیله اصابت تیر، از ناحیه دست‌وپا  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز مجروح می‌شود که پس‌ازآن جهت مداوا به یکی از بیمارستان‌های اهواز منتقل می‌شود.

تیرِ غیب در انتظار دانشگاهیانِ دانشگاه آزاد اهواز؟! / عکس

خانم ایمان دلفی، هنرمندی که این حادثه برای وی اتفاق افتاده به خبرنگار ما گفت: سه‌شنبه‌شب حدود ساعت 6 بعدازظهر این اتفاق برای من افتاد. در زمان حادثه در غرفه خودمان در نمایشگاه صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد اهواز نشسته بودم که صدای ضعیفی را شنیدم که متوجه شدم از ناحیه دست و پای راست مورد اصابت شیء ای قرار گرفتم و بلافاصله پس از تماس با 115 به بیمارستان جهت مداوا منتقل شدم. امروز دست‌وپایم را عمل کردند و تیر را خارج کردند و متأسفانه مفصل شست دستم هم متلاشی‌شده بود که پین خورد و امروز مرخص خواهم شد.

این هنرمند خوزستانی که تنها میناکار سفال استان و دارای پروانه تولید و کارگاه تولیدی می‌باشد، ادامه داد: متأسفانه از طرف دانشگاه و حراست دانشگاه آزاد هیچ توجهی به من نشد و جز یک تماس از سوی یکی از کارکنان حراست تماسی با من گرفته نشد. آن‌ها مشکل من را پیگیری نکردند درحالی‌که در محوطه دانشگاه و جهت برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی آنجا حضور داشتم.

خانم دلفی گفت: لازم است از سازمان میراث فرهنگی خوزستان و اهواز تشکر کنم که به عیادت من آمدند و حمایت کردند. همچنین امروز از طرف معاونت ریاست جمهوری هم تماس گرفتند و جویای احوال من شدند.

در همین زمینه دکتر شهرام لک، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ضمن تائید وقوع این حادثه گفت: متأسفانه این اولین بار نبوده و پیش‌ازاین نیز اتفاقات مشابهی رخ‌داده است. در منطقه کوی علوی (شلنگ‌آباد) در اطراف دانشگاه برخی از افراد مرتباً اقدام به تیراندازی هوایی می‌کنند که همیشه بوده است. غالباً این تیراندازی‌ها برای مراسم جشن و یا عزاداری که وجود دارد اتفاق می‌افتد و ازآنجایی‌که نزدیک دانشگاه است بعضی‌اوقات این اتفاق هم می‌افتد که متأسفانه این بار این حادثه برای این هنرمند اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از این اتفاقات پیگیری صورت گرفته اظهار داشت: حتماً حراست پیگیری کرده است، جلوگیری از تیراندازی هم وظیفه و در اختیار ما نیست. قبلاً در جلوی دانشگاه کانکس نیروی انتظامی مستقر بود که مدتی است جمع‌آوری‌شده است.

لازم به ذکر است که مناطق پردیس و شهرک دانشگاه یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق اهواز هستند که علاوه بر منازل مسکونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، یکی از بزرگ‌ترین شعب دانشگاه آزاد در کشور ، دانشگاه پیام نوراهواز و دانشگاه جهاد دانشگاهی خوزستان در این مناطق واقع اند. تیراندازی‌های متعدد و مداوم در طول شبانه‌روز متأسفانه در حاشیه این مناطق اتفاق می‌افتد که می‌تواند خطری بالقوه برای شهروندان ساکن در این مناطق و همچنین هزاران دانشجو و دانشگاهی مشغول در آن به‌حساب آید که متأسفانه تاکنون از سوی نهادهای مربوط چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
5
پیگیری دانشگاه ازاد چشمگیر است قطعا با این وضعیت تلفات میدهند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
1
5
دنیا رو اب ببره دانشگاه ازاد اهواز خواب می بره اقایون تو خوابند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
6
متاسفانه رسومات اشتباهی همچون تیراندازی هوایی در مراسمات در بین برخی مردم اهواز وجود دارد که شایسته این شهر نبوده و سبب عقب افتادگی و مشکلات فرهنگی و امنیتی زیادی برای مردم می شود. عملکرد ضعیف نیروی انتظامی در برخورد با عوامل این تیراندازی ها و ضعف دستگاههای فرهنگی در افزایش سطح فرهنگی مردم سبب شده است که این مشکل روز به روز افزایش یابد و این دستگاهها نیز تنها به نصب بنر اقدام کنند!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
6
اقا قانون ضعیفه وگرنه هرکس اسلحه غیرمجازداشت فوری اعدامش کنین اگه ینفر اسلحه غیرمجازحمل کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
5
امیدوارم حالشون زودتر خوب بشه ، متاسفانه فقر و بیکاری و معضلات اجتماعی در خوزستان ثروتمند با تمام نفت و گاز و نیروگاهها پتروشیمها ، فولادها ، نیشکرها ، گمرکها ،و.... مردم رو در یاس و فقر شدید قرار دادن و خدا کنه از این بدتر بشه ، فروپاشی اجتماعی عواقبی بدتر داره که میترسم کل خوزستان رو درگیر کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
1
4
یکی از عواقب بیکاری .فقر وفلاکت.محرومیت از کمترین امکانات.اشتغال نیروهای غیربومی و صدها مشکل دیگر در خوزستان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
فقر و بیکاری در کل کشور هست و تازه اهواز وضع بهتری از خیلی از شهرها و استانها داره اما مردمشون تیر هوایی نمیزنند. ربطی به اینها نداره . مشکل مشکله فرهنگیه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
انشاءالله كه هر چه سريعتر حال اين خواهر گرامي خوب بشه و به آغوش گرم خانواده بره.
ولي بايد عرض كنم كه "" آقااااااااااااااااااااا شهر بي در و پيكر همينه ""
علی شریفی
|
-
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
متاسفانه فرماندار اهواز و معاون امنیتی استاندار همچنان در خواب غفلت و بی خبری به سر می برند. با این مسوولین شبانه روز باید بیدار باشیم و خودمان مراقب امنیت خودمان. آقایون لطفا بیدار شوید!!!!
:
:
:
آخرین اخبار