تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۳۸۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار شادگان خبر داد:
صادرات صنایع دستی شادگان به کشور لهستان
معاون فرماندار شادگان از صادرات صنایع دستی این شهرستان به کشور لهستان خبر داد
معاون فرماندار شادگان از صادرات صنایع دستی این شهرستان به کشور لهستان خبر داد.

نعمت اله آلبوغبیش در حاشیه جلسه کمیسیون بانوان شهرستان شادگان اظهار کرد: اولین محموله شامل ۱۶ قلم از انواع صنایع دستی شادگان به این کشور صادر و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات صنایع دستی شادگان توسط شرکت تعاونی بانوان هنرمند دورق با مدیریت خانم جلیل زاده از اعضای فعال کمیسیون بانوان شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل انجام شده است.

معاون فرماندار شادگان افزود: این خانم کارآفرین که دارای بیش از ۱۰ سال سابقه مربی گری در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شادگان و از فعالان اقتصادی شهرستان و عضو کمیسیون بانوان بوده، به دنبال راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در منطقه گردشگری تالاب بین المللی شادگان و مواجه شدن با استقبال گردشگران از صنایع دستی عرضه شده، تصمیم بر صادرات صنایع دستی شهرستان به خارج از کشور کرده و پس از هماهنگی لازم، اولین محموله به کشور لهستان صادر شده و دومین محموله نیز آماده صادرات است.

آلبوغبیش با تقدیر و تشکر از کلیه اعضای کمیسیون بانوان شهرستان خصوصا اعضای فعال در عرصه اقتصادی، یادآور شد: بر اساس هماهنگی و توافقات به عمل آمده با بازرگان کشور لهستان که اصالتا شادگانی است، صنایع دستی صادر شده در نمایشگاه ها و فروشگاه های کشورهای اروپایی با نام این شهرستان و تالاب بین المللی شادگان عرضه می شود.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت ورود زنان به عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، صنایع دستی صادراتی این شهرستان را شامل بادبزن، جای تخم مرغی، جای نانی، جای میوه ای، انوع زنبیل، انواع سبد، انواع سفره، سبد، پادری، طبق، کلاه و جارو دستی عنوان کرد و گفت: کلیه مواد اولیه این صنایع از شاخ و برگ نخل (درخت خرما) تامین شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار