تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۸۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لایحه هوای پاک در کمیسیون کشاورزی مجلس تصویب شد؛
واگذاري گروه ملي فولاد به بانك ملي/ تعطيلي صنايع آلاينده در خوزستان
در سفر وزیر صنعت به خوزستان به بحث گروه ملی فولاد اشاره شد که در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند و درخواست ما اين است كه این شرکت از اختیار قوه قضاییه خارج و به بانک ملی سپرده شود
واگذاري گروه ملي فولاد به بانك ملي/ تعطيلي صنايع آلاينده در خوزستاننماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هوای پاک در کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس این قانون که ان شاءالله در مجلس نیز تایید می شود، بايد کارخانه ها و تاسیسات پیش از راه اندازی، مجوز لازم را از محیط زیست اخذ کنند.

جواد کاظم نسب الباجی روز پنج شنبه، 25 آذرماه در حاشیه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به خوزستان، در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان خوزستان چند موضوع مطرح شد که از جمله آن ها می توان به تاسیس شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های باوی و کارون اشاره کرد.

وي افزود: همچنین در این سفر به بحث گروه ملی فولاد اشاره شد که در حال حاضر با ۲۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند و درخواست ما اين است كه این شرکت از اختیار قوه قضاییه خارج و به بانک ملی سپرده شود.

الباجي تصريح كرد: برای تبدیل شدن صنایع خوزستان به صنایع سبز، از وزیر درخواست كرديم تا نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشد و در این زمينه اعتباراتی را به خوزستان اختصاص دهد. همچنین در این سفر از وزير خواستيم، به صنایع مادر استان که مردم را بهره‌مند می کنند و موجب آباداني و ایجاد اشتغال در استان می شوند، توجه بیشتری شود.

وي تصریح کرد: کارخانه هایی که فعاليت آن ها با آلایندگی همراه است باید تعطیل شوند و خسارت آن ها به حساب خزانه دولت پرداخت و پس از آن به حساب سازمان محیط زیست در راستای رفع آلایندگی ها واریز شود تا مشکلات به وجود آمده در بحث آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

الباجي گفت: صنایع و کارخانه ها باید حق و حقوق آموزش و پرورش و دیگر سازمان ها و ارگان های مرتبط را پرداخت کنند و مدیران این سازمان ها مانند آموزش و پرورش باید مطالبه گر باشند و از حق خود در خصوص اخذ عوارض از صنایع، دفاع کنند و ما نیز به عنوان نمایندگان استان در کنار آنها خواهیم بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار