تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد با نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در بازار کیان با سنگ کیلو و چاقو!
بیشتر فروشندگان پرنده در بازار کیان اهواز، زنان مسنی هستند که برادر و همسر و افراد فامیل و طایفه آنان نیز در همان بازار مشغول به دستفروشی هستند و ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام سرکشی و برخورد، با واکنش شدید این افراد روبه رو می‌شوند
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ادامه برخورد با پرنده فروشی در بازارهای محلی گفت: به محض حضور یگان حفاظت در بازار کیان اهواز و اقدام برای کار اجرایی، فروشندگان از همه طرف هجوم می‌آورند و با سنگ کیلو و چاقو به نیروهای حفاظت محیط زیست حمله می‌کنند.

حسن آقا شیرمحمدی با اشاره به فروش پرندگان مهاجر شکار شده در بازارهای محلی اهواز و خوزستان اظهار کرد: بیشتر فروشندگان پرنده در بازار کیان اهواز، زنان مسنی هستند که برادر و همسر و افراد فامیل و طایفه آنان نیز در همان بازار مشغول به دستفروشی هستند و ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام سرکشی و برخورد، با واکنش شدید این افراد روبه رو می‌شوند.

وی افزود: به محض حضور یگان حفاظت در بازار کیان و اقدام برای کار اجرایی، این افراد از طرف همه هجوم می‌آورند و با سنگ کیلو و چاقو به نیروهای حفاظت محیط زیست حمله می‌کنند.

آقا شیرمحمدی ادامه داد: با این وجود، یگان حفاظت باز هم جهت برخورد با پرنده‌فروشی در این بازار حضور می‌یابد؛ بارها به طریق مسالمت‌آمیز با دستفروشان صحبت کرده‌ایم و چند روزی اوضاع در کنترل بوده ولی دوباره بساط پرنده‌فروشی در این بازار به راه افتاده است.

وی گفت: این وضعیت نه تنها در اهواز بلکه در سطح استان خوزستان و مناطق تالابی و پرنده‌پذیر به چشم می‌خورد، به ویژه در سال جاری که جمعیت پرندگان مهاجر بسیار افزایش یافته است. این افزایش جمعیت نیز حاصل شرایط آب و هوایی و سرمای مناطق مبدا و همچنین انتخاب پرندگان و کوچ به سمت تالاب‌های خوزستان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این‌که امسال شکار پرنده با افزایش پرندگان مهاجر بسیار بیشتر شده است، اظهار کرد: سمت عراق در هورالعظیم نیز وضعیت به همین صورت است و در مناطقی از هور که در کشور عراق قرار دارد، به دلیل این‌که در آن مناطق به دلیل شرایط عراق از سوی مراجع زیست‌محیطی نظارت انجام نمی‌شود، شکار پرندگان حالت قتل‌عام گرفته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار