تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۳۸۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون توسعه فنآوری و پژوهش دانشگاه:
تمام نقاط ضعف الزامی در دو حوزه پژوهش و منابع و امکانات را مرتفع کرده ایم
جلسه مشترک اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تیم ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه، با حضور کارشناسان ارزیاب وزارتی و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید
خوزنیوز: جلسه مشترک اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تیم ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اعتباربخشی موسسه ای دانشگاه، با حضور کارشناسان ارزیاب وزارتی و جمعی از اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون توسعه فنآوری و پژوهش دانشگاه در این جلسه با بیان اینکه پس از فعال شدن موضوع اعتبارسنجی در معاونت توسعه پژوهش و فنآوری، درصدد رفع موارد نقص الزامی و ترجیحی برآمدیم و در مجموع از خردادماه سال جاری تا 21 آذرماه، جلسات متعددی را برگزار کردیم و موفق به برطرف نمودن نقاط ضعف در این حوزه شدیم.

وی اظهار داشت: سنجه هایی که برای اعتباربخشی موسسه ای در این حوزه تعیین شده است، براساس دو بخش پژوهش و منابع و امکانات می باشد.

مخمل زاده گفت: در حوزه پژوهش، 27 سنجه الزامی و 33 سنجه ترجیحی و در حوزه منابع و امکانات، 12 سنجه الزامی و 16 سنجه ترجیحی وجود داشت.

وی بیان نمود: در بازدید اولیه در حوزه پژوهش 2 نقطه ضعف الزامی و 8 نقطه ضعف ترجیحی و در منابع و امکانات نیز 2 نقطه ضعف الزامی و 7 نقطه ضعف ترجیحی مشخص شد که پس از انجام فعالیت هایی در این خصوص، تمام نقاط ضعف الزامی در دو حوزه مذکور مرتفع گردید.

معاون توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه با اشاره به نقاط ضعف ترجیحی اظهار داشت: راه اندازی مرکز HSR و در واقع تقویت کارگروههای تحقیق در واحدهای اجرایی دانشگاه در سال 80 توسط معاون پژوهش و فنآوری وقت ابلاغ شده بود اما متأسفانه سازوکارهای اداری مناسبی برای اجرای آن فراهم نشده بود.

مخمل زاده بیان داشت: براساس تدابیر برخی دانشگاهها مبنی بر راه اندازی مراکز توسعه تحقیقات به جای مراکز HSR، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز تمهیدات لازم در این زمینه را در معاونت بهداشت آغاز نموده است و امیدواریم تا پایان ماه آتی این مرکز شروع به کار نماید وهمچنین تا پایان سال این مرکز توسعه تحقیقات در معاونت درمان دانشگاه راه اندازی شود.

وی در خصوص نقاط ضعف ترجیحی در حوزه منابع و امکانات عنوان کرد: در خصوص ایجاد فضای استریل در مرکز تکثیر حیوانات اقدامات لازم صورت گرفته است که امیدواریم تا پایان سال. این فضای استریل و اتاق جراحی حیوانات را به بهره برداری برسانیم، همچنین در خصوص میزان جذب بودجه از صنایع استان در سال 95، 100 درصد جذب بودجه را داشتیم که این مورد پس از جمع بندی نهایی در پایان سال اعلام خواهد شد.

معاون توسعه فنآوری و پژوهش دانشگاه بیان داشت: با همکاری و حمایت رئیس دانشگاه، کارگروه وبومتریکس دانشگاه شکل گرفت،،خودارزیابی در دانشگاه صورت گرفت و پایش های لازم انجام شد که امیدواریم تا پایان سال شاهد ارتقاء جایگاه وبومتریکس دانشگاه نیز باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار