تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۸۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
اگر صحنه نمایش، بینندگان را به سمت قرب الهی و وحدت ملی نزدیک کند، قداستی همانند مسجد را دارد
اگر صحنه ای که نمایش و تئاتر در آن اجرا می شود، بینندگان خود را به سمت قرب الهی، وحدت ملی و ارزش های دینی و انقلابی نزدیکتر و ثابت قدم تر کند، این صحنه قداستی همانند قداست مسجد را دارد
اگر صحنه نمایش، بینندگان را به سمت قرب الهی و وحدت ملی نزدیک کند، قداستی همانند مسجد را داردخوزنیوز: اولین نشست دو روزه تخصصی کانون‌های هنرهای نمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر حسام الدین علامه مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، سیدابراهیم هاشم‌ ورزی معاون اداره کل فرهنگی  وزارت بهداشت،‌ دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  و جمعی از کارشناسان فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

در  این نشست دو روزه، دکتر  موگهی گفت: در راستای جذب حداکثری و دفع حداقلی دانشجویان در فعالیت های مختلف یکی از رسالت های ما در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این است که بستر لازم را جهت هر دانشجوی علاقمند به کار فرهنگی و هنری که مراجعه نماید فراهم نموده و کار را به دست خود دانشجویان بسپاریم.

وی افزود: در همین راستا تعداد کانون های ما از 7 مورد به 17 مورد در این سه سال افزایش پیدا کرده است.

موگهی با بیان اینکه ما بعنوان متولیان امر با این دید که هر دانشجویی با هر طیف فکری ولو مخالف می تواند وارد کانون ها شوند، تصریح کرد: با وجود مشکلات فضا و امکانات، دانشجویان این دانشگاه توانستند با یک کار گروهی و تیمی و با اراده و انگیزه کار کنند و به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بعد از جذب دانشجویان در کانون های فرهنگی و هنری وارد مرحله بعدی که جهت گیری در آثار هنری می باشد، شده ایم، بیان داشت: هدف اصلی ما از فعالیت های فرهنگی و هنری؛ توسعه و تعمیق فرهنگ ایرانی و اسلامی است که باید بعد از جذب مخاطبانمان، در این جهت حرکت کنیم.

وی افزود: اگر صحنه ای که نمایش و تئاتر در آن اجرا می شود، بینندگان خود را به سمت قرب الهی، وحدت ملی و ارزش های دینی و انقلابی نزدیکتر و ثابت قدم تر کند، این صحنه قداستی همانند قداست مسجد را دارد.

موگی ادامه اداد: اما اگر صحنه ای نمایشی مبتذل در آن اجرا شود و یا بجای طنز بسمت هجو برود باید در آن صحنه را بست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خطاب به دبیران کانون های هنرهای نمایشی گفت: فراموش نکنید که هنگام نوشتن یا کارکردن یک نمایشن نامه باید به این امر توجه نمائید که این اثر چه ارزش افزوده ای برای مخاطبانتان دارد.

وی با بیان اینکه هدف کار ما در دانشگاه مقام و رتبه نیست، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جز در مسائل فرهنگی و هنری در بحث قرآنی نیز به همین روند کار کرده اند و دانشجویان ما توانستند در جشنواره قرآن و عترت مقام سوم کشوری را بدست آوردند.
:
:
:
آخرین اخبار