تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۳۸۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز :
وظیفه ما است تا با مدیریت عرصه فرهنگ، اعتماد جامعه را بیش از پیش جلب کنیم
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین با اشاره به تهاجمات فرهنگی و مسئولیت دانشگاه در قبال این هجمه ها ابراز داشت: در عرصه امورات فرهنگی با تهاجمات بسیاری روبرو هستیم که خود این امر نیز اهمیت مسئله مستند سازی را بیش از پیش نشان می دهد
خوزنیوز: اولین نشست دو روزه تخصصی کانون‌های هنرهای نمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه جندی شاپور اهواز با حضور دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، دکتر حسام الدین علامه مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ سیدابراهیم هاشم‌ ورزی معاون اداره کل فرهنگی وزارت و جمعی از کارشناسان فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

وظیفه ما است تا با مدیریت عرصه فرهنگ، اعتماد جامعه را بیش از پیش جلب کنیم

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که به حق رسالت واقعی خود را نشان دادند، گفت: امیدواریم با تاسی از این عزیزان این راه را تداوم دهیم.

وی تصریح کرد: انتظاراتی که در خصوص مستندسازی باید عملی می شد به واقع صورت نگرفت و علیرغم انجام فعالیت های متعدد در تمامی عرصه ها توسط دانشجویان دوره های مختلف تحصیلی، متأسفانه مستندات خوبی در این زمینه وجود ندارد و این مسئله تلاش برای تصحیح روند مذکور را تایید می کند.

خدادادی افزود: یکی از مواردی که جریان ها و تشکل های دانشجویی را مورد آسیب جدی قرار می دهد، وقفه کار به دلیل عدم وجود مستندات کاری است، چراکه پس از اتمام دوره تحصیلی دانشجو و شروع به فعالیت گروه جدیدی از دانشجویان، عملاً هیچ پل ارتباطی بین فعالیت های پیشین و فعالیت هایی که هم اکنون باید انجام شود، وجود ندارد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین با اشاره به تهاجمات فرهنگی و مسئولیت دانشگاه در قبال این هجمه ها ابراز داشت: در عرصه امورات فرهنگی با تهاجمات بسیاری روبرو هستیم که خود این امر نیز اهمیت مسئله مستند سازی را بیش از پیش نشان می دهد، چرا که با گذشت زمان علاوه بر افزایش شدت حملات فرهنگی، توسعه نیز گسترش می یابد و اگر ما ابزاری برای مقابله با آن نداشته باشیم، نسل جوان در اقیانوس بی کران فضای مجازی سردرگم می ماند.

وی اذعان داشت: بنابراین باید در فضای واقعی، دانشجویان را برای ورود، مقابله با آسیب های احتمالی فضای مجازی و استفاده بهینه از آن آماده کرده تا بتوانیم نقش ارزنده ای در تعالی فرهنگ ایفا کنیم.

خدادادی افزود: بدین صورت آسیب های وارد شده از این طریق کاهش و شاهد نسلی پویا تر، مصون و توانمند در مقابل آسیب های فضای مجازی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه لازم است در کنار مسئولیت پذیری در حوزه فرهنگ، فرهنگ سازی را نیز در این عرصه مد نظر قرار دهیم، ادامه داد: امروز با حضور دکتر فراهانی و دکتر علامه کرمی در حوزه معاونت فرهنگی وزارت بهداشت شاهد تغییراتی مثبتی در این خصوص هستیم که نتیجه آن در عرصه های مختلف حوزه دانشجویی و فرهنگی نمود پیدا کرده و سبب پیشی گرفتن دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور از سایر ارگان ها در این زمینه شده است.

خدادادی با اشاره به پیشینه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از لحاظ تاریخی و تمدن و همچنین قداست این دانشگاه به دلیل حضور شهیدان گمنام، اظهار داشت: همانطور که برترین دانشجویان ما با صرف نظر از امتیازات داده شده وارد صحنه جنگ شدند و مدیریت برخی واحدهای عملیاتی را در جنگ بر عهده گرفتند و در میدان جنگ نیز همچون تحصیل سرآمد بودند و اینک وظیفه ما است تا با مدیریت عرصه فرهنگ، اعتماد جامعه  را بیش از پیش جلب کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در نظر داشته باشند که علاوه بر فعالیت در امور فرهنگی در حوزه کسب علم نیز پیشرو باشند چراکه برنامه اصلی دانشگاه کسب و تولید علم است.
:
:
:
آخرین اخبار