تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۳۸۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خریداری دو دستگاه جدید اندوسکوپی و سونوگرافی در بیمارستان امام اهواز
در ادامه روند نوسازی و بهسازی تجهیزات پزشکی درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، یک دستگاه اندوسکوپی و یک دستگاه سونوگرافی جدید خریداری و راه اندازی شد
خوزنیوز: سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: در ادامه روند نوسازی و بهسازی تجهیزات پزشکی درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، یک دستگاه اندوسکوپی و یک دستگاه سونوگرافی جدید خریداری و راه اندازی شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر کامبیز معصومی در این خصوص اظهارکرد: اندوسکوپی انواع مختلف دارد؛ اندوسکوپی از معده را گاستروسکوپی(گاسترو به معنای معده) و آندوسکوپی از روده را کولونوسکوپی (کولون به معنای روده) می گویند؛ دقیق ترین روش برای ارزیابی بسیاری از بیماری های گوارشی استفاده از اندوسکوپی است. زیرا به این وسیله ضایعات را می توان به طور مستقیم مشاهده و در صورت لزوم نمونه برداری کرد. بنابراین در این مرحله نوسازی تجهیزات اندوسکوپی به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: اندوسکوپ را می توان از راه دریچه ای طبیعی مانند دهان، مقعد و یا از طریق برش کوچکی در پوست وارد بدن کرد. با کلونوسکوپ نیز می توان لایه پوشش دهنده داخلی روده بزرگ(کولون و راست روده) را معاینه کرد. همچنین از کلونوسکوپی می توان به عنوان تست غربالگری جهت بررسی بروز سرطان یا وجود توده های پیش سرطانی(پولیپ) در روده بزرگ بهره برد و این امر ضرورت نوسازی و بهسازی تجهیزات این بخش را می رساند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: علاوه بر این یک دستگاه سونوگرافی جدید نیز به تجهیزات پزشکی درمانی این بیمارستان اضافه شد. خرید و راه اندازی دستگاه سونوگرافی S6 پرتابل در این مرحله در دستور کار بیمارستان قرار گرفت.

گفتنی است سونوگرافی یکی از روش های تصویربرداری است که تقریبا هیچ ضرری برای بدن ندارد.
:
:
:
آخرین اخبار