تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۳۸۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیام مدیرعامل شركت ملی حفاری بمناسبت برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری
خوزنیوز: از سوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به مناسبت برگزاری چهاردهمن نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری پیامی انتشار یافت.

به گزارش خوزنیوز؛ متن پیام حیدر بهمنی به این شرح است:

جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قرار داشتن بر بستری عظیم از انرژی به ویژه نفت و گاز و نیز بهره مندی از جغرافیای سیاسی و  اقتصادی از موقعیت ارزشمندی در جهان برخوردار است .

 صنعت نفت به عنوان موتور محرک و مولد توسعه اقتصادی کشور و صنعت حفاری به عنوان کلید دستیابی به مخازن نفت و گاز تا قبل از انقلاب همواره از وابستگی شدید رنج می برد . با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گامهای اساسی در بومی سازی فرآیند تولید ، مالکیت و مدیریت بر کسب فن آوری و ساخت قطعات و تجهیزات پیچیده در این صنعت برداشته شد .

 امروزه فن آوری به عنوان موتور محرک اقتصاد ، نقش بی بدیلی در تعیین جایگاه شرکت ها در جهان ایفا می کند . پیشرفت ها و دستاوردهای سه دهه گذشته در حوزه اقتصادی ، صنعتی ، علمی و ساخت غیر قابل انکار است اما برای رسیدن به کمال مطلوب باید تلاش های مضاعفی در ابعاد گوناگون صورت پذیرد .

 تجارب بدست آمده در دوران محدودیت های ایجاد شده و اتکاء به منابع داخلی ، اندوخته بسیار ارزشمندی در تعاملات پیشرو در دوران پسا تحریم و  استفاده بهینه از منابع در جهت پیشرفت وتوسعه ایران اسلامی خواهد بود .

 سیاست های دولت و وزارت نفت بر استفاده حداکثری از کالا و تجهیزات ساخت داخل و حمایت از تولیدکنندگان داخلی استوار است اما توجه به کیفیت ، زمان ، هزینه و ارتقای فناوری ملی یک ضرورت است .

 وجود فرصت های کم نظیر در صنعت نفت کشور بویژه در برنامه های پیش روی این صنعت مبنی بر توسعه میادین نفت و گاز ،زمینه های ارزشمندی را برای حضور بخش خصوصی فراهم می نماید . در همین راستا صنعت حفاری کشور نیز همسو با برنامه های وزارت نفت و بمنظور پاسخگویی به نیازهای شرکت ملی  نفت ایران برنامه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است .

 حجم سرمایه گذاری انجام شده  بویژه در شرکت ملی حفاری ایران ، فرصت طلایی را برای شرکتهای دانش بنیان ، سازندگان و تأمین کنندگان به وجود می آورد تا صنعتگران ایرانی توان و قابلیت های فنی خود را به نمایش گذارند .

 برپایی نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری ، بستر مناسبی برای هم افزایی ، ارتقای تولید ،تبادل دانش و فناوری و ارائه آخرین دستاوردهای حوزه ساخت داخل را فراهم می کند.

 حضور فعال شرکت های ایرانی در این رویداد نمایشگاهی در استان خوزستان مرکز تولید نفت کشور بعنوان قطب صنعت و انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این میان حرکت در مسیر سیاست های ترسیم شده اقتصاد مقاومتی با نگاهی درون زا و برون گرا آتیه ای روشن را نوید می دهد.

 رویکرد شرکت ملی حفاری ایران بعنوان پیشگام بومی سازی و حامی ساخت داخل همچون گذشته بر اعتماد به توان ساخت داخل منطبق بر استاندارد های صنعت نفت کشور استوار است و با همه توان در مسیر ارتقاء و گسترش ساخت داخل تلاش می نماید .

 امروز تفکر اعتماد به توان و هنر صنعتگران ایرانی  به یک فرهنگ تبدیل شده است ، دستاوردهای درخشان سازندگان داخلی در دوره محدودیت های ایجاد شده  فصل نوین و تحول آفرینی در پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در تأمین قطعات و تجهیزات گشود و این روند همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی دنبال خواهد شد.

با اغتنام از فرصت از تلاش های مجدانه تمامی دست اندرکاران و شرکت کنندگان که برای برپایی این رویداد نمایشگاهی صورت گرفته صمیمانه قدردانی می نمایم.

امیدوارم به فضل خدا روز به روز شاهد رشد و شکوفایی میهن اسلامی باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار