تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استاندار:
باید از فرصت روز جهانی تالاب‌ها برای خوزستان استفاده کرد
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها برای خوزستان، گفت: باید به نحوی در این زمینه عمل کنیم تا استان از فرصتی که فراهم می‌شود، منتفع شود
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها برای خوزستان، گفت: باید به نحوی در این زمینه عمل کنیم تا استان از فرصتی که فراهم می‌شود، منتفع شود.

فرامند هاشمی‌زاده در نشست هماهنگی روز جهانی تالاب‌ها که روز چهارشنبه یکم دی‌ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، مراسم روز جهانی تالاب‌ها را فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌های خوزستان و اثبات توان مدیریتی استان در سازمان‌دهی چنین همایش‌هایی دانست و اظهار کرد:‌ بنابراین ضرورت دارد که برگزاری همایش روز جهانی تالاب‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد و تأکید می‌کنم که دستگاه‌های ذی‌ربط به جد نسبت به انجام تمهیدات لازم برای این مراسم ورود کنند.

 وی افزود:‌ دستگاه‌های ذی‌ربط باید نسبت به برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها حساسیت داشته باشند و هر کدام در حیطه کاری مربوط به خود، اقدامات لازم را انجام دهند. باید یک تمرکز مدیریتی و فرماندهی در زمینه برگزاری این مراسم وجود داشته باشد و همه برای برگزاری صحیح این همایش همکاری کنند.

 معاون عمرانی استاندار خوزستان با اعلام آمادگی استانداری خوزستان جهت همکاری برای برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها، عنوان کرد: باید به این موضوع فکر کرد که چگونه می‌توان از این فرصت که در برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها ایجاد می‌شود، بهره‌مند شد و استان چگونه می‌تواند از این فرصت منتفع شود. باید از صاحب‌نظران در این زمینه نظرخواهی کرد تا بتوانیم استان را از این فرصت بهره‌مند کنیم.

 هاشمی زاده بیان کرد: حتماً در روزهای آتی از امکانات سازمان آب و برق خوزستان بازدیدی خواهیم داشت تا از نبود مشکل برای برگزاری همایش روز جهانی تالاب‌ها اطمینان حاصل کنیم.

همچنین در این نشست حمیدرضا خدابخشی، معاون طرح و توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، اظهار کرد: ‌این سازمان تفاهم‌نامه‌ای 10 ساله با سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور در زمینه احیای تالاب‌ها و رودخانه‌های استان منعقد کرده است تا بتوانیم به صورت مشترک تالاب‌های خوزستان را احیا کنیم.

 وی افزود: با توجه به فشارهایی که در سال‌های اخیر در زمینه مسائل انتقال آب خوزستان و مصارف آب در بالادست وجود داشت، تاکنون چندین فعالیت و برگزاری نشست‌هایی را در زمینه مدیریت آب و تالاب‌ها داشته‌ایم و برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها از مهم ترین کارهایی است که در سال جاری مقرر شده است با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست کشور به صورت مشترک انجام دهیم.

 خدابخشی با اشاره به بازسازی و نوسازی مجموعه و سالن‌های همایش سازمان‌ آب و برق خوزستان خواستار برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها در این مجموعه شد و تصریح کرد:‌ ما آمادگی داریم تا به گونه‌ای که اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان برای برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها‌ برنامه‌ریزی کرده است، همکاری کنیم.

همچنین در این نشست خسرو نشان، رییس سازمان میراث فرهنگی خوزستان، با بیان این‌که برندسازی باعث تولید ثروت می‌شود، اظهار کرد:‌ تا زمانی که نتوانیم داشته‌های خود را به برند تبدیل کنیم، نمی‌توان انتظار حصول نتیجه آن‌چنانی از این دارایی‌ها داشت. ما باید ویژگی‌ها و خصوصیت‌های منحصر به فرد خوزستان را تبدیل به رویداد و سپس این رویدادها را برجسته و چشمگیر کنیم.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد:‌ از ابتدای سال یک مجموعه رویداد را در زمینه‌های مختلف در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای مثال در حوزه صنایع‌دستی چند موضوع را مشخص و در حوزه گردشگری علاوه بر تقویت رویدادهای قبلی فکر کردیم که چگونه می‌توان در این حوزه رویدادسازی کرد. این امر منجر به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن آب یا آبان شد.

 نشان با اشاره به وجود بحران کم‌آبی در خوزستان عنوان کرد: زمینه آب در خوزستان فوق‌العاده گسترده است و جای کار دارد. اولین سند دریانوردی در جهان در خوزستان و در محوطه باستانی چغامیش کشف شد بنابراین می‌توان در این زمینه در استان کارهای زیادی انجام داد.

همچنین در این نشست بهروز فرج‌اللهی، فرماندار شادگان در خصوص مراسم روز جهانی تالاب‌ها در خوزستان اظهار کرد:‌ این مراسم شامل دو قسمت است که یک قسمت آن در شادگان برگزار می‌شود و بنابراین نیاز است برای محتوای این برنامه یک نشست خاص جهت برنامه‌ریزی‌های لازم داشته باشیم و تعداد مهمانانی که مقرر است از سایت گردشگری شادگان بازدید کنند، مشخص شود.

 وی با بیان اینکه سایت گردشگری شادگان دارای مشکلاتی است، تصریح کرد:‌ برای مثال در بحث سرویس‌های بهداشتی هم در ورودی این سایت و هم در جزیره مستقر در سایت، مشکلاتی وجود دارد. در خصوص روشنایی و نظافت این تالاب هم مشکلات جدی وجود دارد.

فرماندار شادگان ‌با تأکید بر لزوم رهاسازی آب برای تالاب شادگان در روزهای قبل از برگزاری روز جهانی تالاب‌ها خاطر نشان کرد: ‌سطح آب در تالاب شادگان اکنون واقعاً پایین است. با توجه به بازدید مهمانان خارجی از این تالاب در 14 بهمن‌ماه، لازم است سازمان‌ آب و برق در روزهای منتهی به مراسم روز جهانی تالاب‌ها اقدام به رهاسازی آب کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار