تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۳۸۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پویش مردمی انتقال پیکر شهید دریاقلی سورانی به آبادان راه اندازی شد
در حاشیه برگزاری مراسم هشتمین سالگرد درگذشت آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان، جمعی از شهروندان آبادانی با تشکیل کمپین و جمع آوری امضا، انتقال پیکر شهید «دریاقلی سورانی» را به آبادان خواستار شدند
در حاشیه برگزاری مراسم هشتمین سالگرد درگذشت آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان، جمعی از شهروندان آبادانی با تشکیل کمپین و جمع آوری امضا، انتقال پیکر شهید «دریاقلی سورانی» را به آبادان خواستار شدند.

رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدای آبادان طی نامه ای خطاب به خانواده شهید دریاقلی سورانی، پیگیری انتقال مزار آن شهید معروف و مشهور به «ناجی آبادان» به آبادان را خواستار شدند.

متن این نامه خطاب به بازماندگان به ویژه خانواده شهید دریاقلی سورانی به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین
کجایید ای شهیدان خدایی
محضر مبارک خانواده شهید دریاقلی سورانی
سلام علیکم

ما جمعی از همرزمان و همسنگران آن شهید هستیم که رادمردی و ترجمان شهادت و شهامت و ایثار را در وجود نازنین شهید دریاقلی به یاد داریم، سالهاست دل طلب از محضرتان داریم که این شهید والامقام که آبادان به واسطه مسئولیت پذیری و عشق و ارادت به امام و آرمان های الهی انقلاب شکوهمند اسلامی از خطر سقوط حتمی رهایی یافت و سند طلایی و ناجی آبادان، بنام دریاقلی سورانی به ثبت رسید، به خاک پاک آبادان منتقل شود تا آنچه شایسته ایشان است را همگان درک کنند.

تو مثل موج نا آرام بودی،
تو دریا سیرتی خوشنام بودی،
ولی با اینهمه اوصاف زیبا،
نمی دانم چرا گمنام بودی،

اینک که به لطف و مدد الهی و عزم و اراده رزمندگان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدای حماسه مردمی نهم آبان۱۳۵۹ که نخستین شکست را نصیب لشکر کفر صدامی کرد، یادمان آن عملیات غرور آفرین از سوی همراهان آن شهید ارزشمند احداث شده است، و یاران سراغ از ناجی آبادان می گیرند،استدعا می کنیم ترتیبی اتخاذ کنید که باز دوباره آبادان به وجود شهید دریاقلی سورانی معطر شود.

نامه مذکور هم اینک در ستاد عتبات عالیات آبادان ( کارگاه حاج مکی یازع ) و گلزار شهداء آبادان برای امضا قرار داده شده است و مردم شهیدپرور و ولایتمدار آبادان می توانند با مراجعه به دو مکان یادشده نسبت به امضای ان مبادرت ورزند.

دریاقلی سورانی که سال 1325 در روستای یان‌چشمه در استان چهارمحال و بختیاری دیده به جهان گشود، اوراقچی ساده در آبادان بود که در جریان حمله عراق به ایران متوجه نفوذ غافلگیرانه عراقی ‌ها از رودخانه بهمنشیر می‌ شود و مسافت 9 کیلومتری را از گورستانِ اتومبیل‌ های فرسوده در کوی ذوالفقاری تا نیروهای خودی را با دوچرخه می‌ پیماید و از یورش عراقی‌ ها آگاه می ‌سازد.

وی در کشاکش این ماجرا بر اثر ترکش خمپاره مجروح شد و در راه پشت جبهه در قطار درگذشت.
شهید دریاقلی اکنون در قطعه‌ی 34 بهشت ‌زهرای تهران آرمیده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار