تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۸۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
گرد و غبار اهواز موقتی است/ پیش‌بینی وقوع سیل در خوزستان در هفته جاری
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارش باران در روزهای آینده در استان گفت: ‌اوج بارش‌ها در مناطق شمالی و شرقی خواهد بود که به وقوع سیل در برخی حوضه‌ها می‌انجامد
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارش باران در روزهای آینده در استان گفت: ‌اوج بارش‌ها در مناطق شمالی و شرقی خواهد بود که به وقوع سیل در برخی حوضه‌ها می‌انجامد.

کوروش بهادری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز (5 دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ طبق مدل‌های هواشناسی، سامانه کم‌فشاری که اکنون وارد استان شده، در حال تقویت است و این موضوع موجب می‌شود که تراز میانی جو ناپایدار باشد.

وی افزود: مدل های هواشناسی نشان می‌دهد که هفته پر بارشی در پیش خواهیم داشت و اوج بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کارون یک، کارون 4 و گتوند خواهد بود.

بهادری ادامه داد: طبق این مدل‌ها در هفته جاری با بارش باران‌ در حوضه کارون 4، دبی آب به 1500 تا 2000 مترمکعب در ثانیه و حجم سیلاب به 200 تا 250 میلیون مترمکعب می‌رسد. در حوضه کارون یک و گتوند نیز دبی آب به 1200 تا 1500 مترمکعب و حجم سیلاب به 400 تا 500 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این‌که اوج بارش‌ها در هفته جاری در مناطق بالادست خواهد بود، تصریح کرد:‌ در روزهای آینده بیشترین بارش در شهرهای گتوند، مسجدسلیمان، لالی و بخشی از مناطقی شرقی استان خوزستان خواهد بود.

بهادری عنوان کرد:‌ در ظهر روز سه‌شنبه تا حدودی با توقف بارش‌ها روبه‌رو خواهیم شد و پس از آن دوباره بارش‌ها آغاز می‌شود و انتظار می‌رود در مناطق شمالی خوزستان، حجم بارش‌ها به بیش از 50 تا 60 میلیمتر برسد.

وی ادامه داد: ‌با توجه به این پیش‌بینی‌ها، روز چهارشنبه هفته گذشته اطلاعیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در خصوص اعلام این بارش‌ها ارسال کردیم. تقویت سامانه کم‌فشار در روز گذشته موجب شد که اخطاریه‌ای نیز به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ارسال کنیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد:‌ طبق مدل‌های هواشناسی، تا اواخر هفته حجم بارش‌ها در مناطق شمالی و شهرهای ایذه و دهدز و لالی و بخشی از مسجدسلیمان، بهبهان و سایر مناطق شمالی و ارتفاعات بیش از 100 میلیمتر خواهد بود که احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده احتمال زیادی وجود دارد که در مناطق شمالی و ارتفاعات خوزستان شاهد بارش برف باشیم و در مناطق جنوبی خوزستان و شهر اهواز نیز بارش باران را خواهیم داشت که مجموع بارش‌های باران در اهواز در روزهای آینده 10 تا 15 میلیمتر خواهد بود.

بهادری تصریح کرد:‌ در اخطاریه که روز گذشته که توسط سازمان هواشناسی صادر شد، وزش بادهای قابل ملاحظه و در نتیجه برخاستن گرد و خاک محلی نیز اعلام شد و متاسفانه امروز شاهد پدیده گرد و خاک در اهواز و استان خوزستان هستیم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون سرعت وزش باد 40 کیلومتر در ساعت است، عنوان کرد:‌ دلیل گرد و خاک کنونی در اهواز، فعال شدن کانون‌های داخلی است که موجب کاهش دید به 2500 کیلومتر در اهواز و بستان شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: ‌این پدیده موقتی است و و پایدار نخواهد بود و تا یکی دو ساعت آینده از بین می‌رود. از بعدازظهر امروز نیز شاهد بارش باران در اهواز خواهیم بود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
0
خوب شد نگفت خاک از عراقه.چون جهت باد که جنوب شرقی باشه بیابان بین هندیجان و ماهشهر و بهبهان عامل گردوخاکه
:
:
:
آخرین اخبار