تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۸۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات علمی دانشگاه :
روپوش سفید مسئولیت های شما دانشجویان را روز به روز بیشتر می کند
آئین روپوش سفید دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ورودی مهرماه 92 با حضور دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی و با همت شورای صنفی دانشکده پزشکی در محل تالار شهدا دانشگاه برگزار شد
روپوش سفید مسئولیت های شما دانشجویان را روز به روز بیشتر می کندخوزنیوز: آئین روپوش سفید دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ورودی مهرماه 92 با حضور دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی و با همت شورای صنفی دانشکده پزشکی در محل تالار شهدا دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر فکور در این مراسم گفت: سپیدی لباسی که شما از امروز برتن خواهید کرد در فرهنگ اجتماعی کل دنیا جایگاه خاصی دارد و این سپیدی نشانه روشنی و جزئی از پرچم ایران است.

وی افزود: این روپوش سفیدی علیرغم تغییر رویه های اجتماعی عملی و علمی همچنان ثابت می ماند و البته در نهایت برای رفتن به جهان ناشناخته همه ما لباس سفید خواهیم پوشید و در معرض قضاوت خالق قرار خواهیم گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه ضمن تأکید بر مسئولیتهای فردی که به تن کردن این روپوش سفید برای دانشجویان پزشکی ایجاد می کند، افزود: سپیدی حکایت از تغییر دارد و همه این تغییر وضعیت در جهتی است که همه آن را دوست دارند و با این لباس در جایگاهی قرار می گیرید که روزی آرزوی آن را داشته اید، ولی یک سری شرایط خاص را نیز فراهم می کند و تعهدات شما تقریباً در یک دوره ای به یکباره تغییر می کند و مسئولیت هایتان روز به روز بیشتر می شود و تعهدتان به حفظ سفیدی یا پاکی این روپوش بیشتر می شود.

فکور اظهار داشت: شما با روپوش سفید در جایگاهی قرار می گیرید که رفتارهای شما در جایگاه و موقعیتی خطیر از نظر مردم پذیرفتنی می شود و مردم این رفتار شما را می پذیرند و این نقطه قوتی بسیار بزرگ است که باید به آن توجه داشته باشید.

وی تصریح کرد: اکنون که این رو پوش سفید را بر تن می کنید، تعهدات شما روز به روز بیشتر خواهد شد و انتظار می رود قداست این روپوش را حفظ کنید و بعد از این مراسم تکلیف شما مشخص می شود و موقعیتها و جایگاه شما در اجتماع تغییر خواهد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: بعد از پوشیدن این روپوش سفید، مسئولیت های شما بیشتر می شود، همچنین دید و نگرش دیگران نسبت به شما تغییر می کند، احترام خواسته یا ناخواسته بر اساس همین روپوش سفید بر انگیخته می گردد و همه به شما با دید برتر نگاه می کنند.

رئیس دانشکده پزشکی در پایان خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: اولین معلم شما پدر و مادر تان بودند و در این سیر معلمان نیز نقش ایفا کردند و در آینده  نیز نقش خواهند داشت و برای اینکه شما به این جایگاه برسید زحمات زیادی و تلاش بسیاری شده است و امیدوارند تلاششان به ثمر برسد، من هم  امیدوارم  ثمره تلاش ها و زحمات شما یک  ثمره خوش برای جامعه باشد.
:
:
:
آخرین اخبار