تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان:
بارش 52 میلیمتری در لالی/کاهش تدریجی دما در استان
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع بارندگی در بیشتر نقاط استان گفت: لالی با 52 میلیمتر بیشترین بارش را در ساعات گذشته داشته است
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع بارندگی در بیشتر نقاط استان گفت: لالی با 52 میلیمتر بیشترین بارش را در ساعات گذشته داشته است.

کوروش بهادری دوشنبه اظهار کرد: از دیشب تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز مسجدسلیمان 32 میلیمتر، گتوند 38 میلیمتر، اهواز 20 میلیمتر، شوشتر 30 میلیمتر، شوش 13.8 میلیمتر، ایذه 29 میلیمتر، بستان 15 میلیمتر، دزفول 18 میلیمتر، اندیمشک 29 میلیمتر، دهدز 11 میلیمتر و شادگان یک میلیمتر باران باریده است.

وی با اشاره به پیش بینی ادامه بارندگی تا چهارشنبه اظهار کرد: کاهش تدریجی دما را در روزهای آینده تا چهار درجه سانتیگراد نیز خواهیم داشت و خلیج فارس نیز مواج است.

به گفته وی، بارش در مناطق شمالی و شرقی و کوهستانی استان به صورت برف خواهد بود.

وی توصیه کرد: افرادی که در هفته جاری قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی استان و یا استان های همجوار را دارند تمهیدات لازم از جمله وسایل گرمایشی و استفاده از زنجیر چرخ را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه این بارندگی احتمالا آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها را در پی خواهد داشت افزود: در جسله ستاد بحران استان به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شده که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی همچنین گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با 28 درجه سانتیگراد گرم ترین و دهدز با 8 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بوده و دمای اهواز نیز بین 25 درجه تا 14 درجه نوسان داشته است.

*آبگرفتگی دوباره معابر شهری

مدیرکل بحران استانداری خوزستان نیز گفت: بارندگی باعث آبگرفتگی در برخی شهرهای استان از جمله اهواز شده است.

هاشم بالدی افزود: نشست های هماهنگی با شرکت های آب و فاضلاب و شهرداری ها برای کاهش آبگرفتگی از سه ماه پیش برگزار شد و در ستاد بحران نیز این مساله مطرح شده است اما به دلیل نبود زیرساخت دفع آب های سطحی در شهرها، با کمترین بارندگی همچنان شاهد آبگرفتگی هستیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت 10 میلیارد مترمکعبی سدهای استان، نگرانی از بابت مهار سیلاب در بالادست وجود ندارد اما در حوضه های میانی و پایین دست احتمال وقوع سیلاب است.

بر اساس این گزارش، در پی هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید در استان، ستاد بحران خوزستان از دیروز حالت آماده باش اعلام کرده است.

پاییز امسال بارش با تاخیر بسیار همراه بود و تنها یکی دو نوبت بارندگی در استان اتفاق افتاد. این در حالیست که خوزستان در سال های اخیر با خشکسالی شدید روبه رو بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار