تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان برگزار شد
حجت الاسلام و المسلیمن زکی پور دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان در این همایش گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان، کار خود را با نام خدا، برای خدا و به یاد خدا آغاز می کند. نیروهای دلسوز، مومن و مخلص با هر سلیقه و ذوقی به پای این علم که به دست یکی از علمداران ولایت برافراشته شده است گردهم آیند
پیش همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان پنجشنبه شب با حضور جمع کثیری از فعالان فرهنگی و سیاسی استان در اهواز برگزار گردید.

جبهه پایداری خوزستان

 حجت الاسلام و المسلیمن زکی پور دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان در این همایش گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان، کار خود را با نام خدا، برای خدا و به یاد خدا آغاز می کند. نیروهای دلسوز، مومن و مخلص با هر سلیقه و ذوقی به پای این علم که به دست یکی از علمداران ولایت برافراشته شده است گردهم آیند و انشاا... در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تحقق تمدن اسلامی توفیقات روز افزون داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلیمن زکی پور با اشاره به وجود گفتمان های انقلاب اسلامی در دوره های مختلف انقلاب گفت: از سال 58 تا 68 یعنی سال رحلت امام خمینی(ره) گفتمان انقلاب، گفتمان دفاع، شهادت و تجلی ولایت بود.
 وی سال های بین 68 تا 78 را دوره مظلومیت فرهنگ و عدالت دانست و تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری گفتمان این دوره اوج مظلومیت فرهنگ و عدالت بود. آنجا که رهبر انقلاب اسلامی از شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و قتل عام فرهنگی سخن به میان آوردند متاسفانه در درون کشور بسیاری از افراد و حتی مسئولین از این مسئله غفلت نموده و فرهنگ ناب اسلامی و انقلاب اسلامی در اوج مظلومیت قرار گرفت. و از سوی دیگر با تذکرات رهبر بر ثروت های باد آورده شاهد آن بودیم که عدالت نیز در اوج مظلومیت خود قرار گرفت.
حجت الاسلام زکی پور ضمن تشریح شرایط حاکم بر این دوران خاطر نشان کرد: در حالی که مبانی اعتقادی و ایمانی مردم و جوانان مورد هجمه قرار می گرفت و حرکتی بنیادین و اساسی در کشور وجود نداشت طرحی از سوی آیت ا... مصباح یزدی تحت عنوان طرح ولایت سامان یافت که کانال کشی، جهت دادن و هدایت فکری و اعتقادی نسل فرهیخته دانشگاهی اعم از دانشجو و استاد را زمینه سازی کرد.
این استاد حوزه با اشاره به تاثیر گذاری و اهمیت نقش آیت ا... مصباح یزدی در عرصه انقلاب اسلامی اظهار داشت: آیت ا... مصباح یزدی از دهه 70 تا به امروز سه برش در عرصه مسائل فرهنگی و دینی در میدان شکوهمند انقلاب اسلامی داشته اند. برش اول ایشان طرح ولایت بود که تاثیر بسزایی در عرصه مسائل فرهنگی و دینی از خود بر جای گذاشت.

جبهه پایداری خوزستان

وی با بیان اینکه برش دوم آیت ا... مصباح یزدی در سال 79 و با شکل گیری دفتر پژوهش های فرهنگی صورت پذیرفت گفت: در آن سال ایشان یازده شب به ایراد سخنرانی پرداختند که در مجموعه ای ارزشمند به نام آذرخشی دیگر از آسمان کربلا به چاپ رسید. معظم له در جلسه یازدهم با بیان بحثی اساسی ایراد می دارند که عناصر اهل ایمان، نیروهای مومن و خواص ولایی باید انسجام پیدا کنند و منسجم باشند. اما نوع انسجام اهل ایمان بایستی با پیروی از الگوی دینی و اسلامی باشد و از الگوهای غربی و کار حزبی غربی پرهیز گردد. به دنبال این فرمایشات زمینه شکل گیری مجموعه ای مبارک در سال 79 تحت عنوان دفتر پژوهش های فرهنگی با ریاست عالیه آیت ا... مصباح یزدی ایجاد گردید.
حجت الاسلام و المسلیمن زکی پور در ادامه سخنان خود جبهه پایداری انقلاب اسلامی را برش سوم آیت ا... مصباح یزدی عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان به شاگردان و دوستانشان فرمودند که در شرایط کنونی وظیفه است علاوه بر دفتر پژوهش های فرهنگی تشکیلات جدیدی را راه اندازی کنید؛ که این تشکیلات جبهه پایداری انقلاب اسلامی نام گرفت.

جبهه پایداری خوزستان

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی حضور پرشور و تمام قامت آیت ا... مصباح یزدی در صحنه را مورد اشاره قرار داد و گفت: راه اندازی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مقطع زمانی کنونی بسیار حکیمانه، با بصیرت و متقن است.
دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری پیش همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان، کار خود را با نام خدا، برای خدا و به یاد خدا آغاز می کند. نیروهای دلسوز، مومن و مخلص با هر سلیقه و ذوقی به پای این علم که به دست یکی از علمداران ولایت برافراشته شده است گردهم آیند و انشاا... در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تحقق تمدن اسلامی توفیقات روز افزون داشته باشند.

جبهه پایداری خوزستان

وی در ادامه با تشریح ایدئولوژی و استراتژی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی با مکتب و ایدئولوژی اسلام ناب محمدی(ص) شکل گرفته است. وی افزود: جبهه پایداری با تاکید بر مکتب اصولگرایی راستین امام و با تاکید بر سه شاخصه اصولگرایی یعنی عقلانیت، معنویت، عدالت در پرتو ولایت بنیان نهاده شده است و استراتژی این جبهه استقامت و پایداری بر اصول است.
حجت الاسلام و المسلیمن زکی پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تبیین ارتباط استقامت و بیداری گفت: بیداری مولود و معلول پایداری است و طبق بیانات رهبر انقلاب اسلامی بیداری جهان اسلام مدیون پایداری ملت مسلمان ایران است. وی ادامه داد: در شرایط کنونی می توانیم اینگونه تعبیر کنیم که امروز: ایران؛ پایداری- جهان اسلام؛ بیداری و انشاالله در آینده ای نزدیک؛ ایران ؛پایداری، تمام جهان؛ بیداری.
دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: همانگونه که آیت ا... مصباح تاکید کرده اند کار تشکیلاتی نباید وادی فرسوده و منسوخ الگوی تشکیلاتی غربی و حزبی غربی بیافتد.
وی افزود: این آغاز کار است و ما دست همه عزیزان دانشگاهی و حوزوی اعم از اساتید دانشگاه، دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و همه بسیجیان و دلسوختگان انقلاب را در اهواز و سایر شهرهای خوزستان محکم می فشاریم.

جبهه پایداری خوزستان

دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: فضای ادبیات سیاسی و مطبوعاتی نباید آن درخشش اصل حرکت الهی مردان الهی را تحت الشعاع قرار بدهد.
دکتر علی اصغر زارعی نیز در این نشست در بیان ریشه های تشکیل جبهه پایداری به شکل گیری یک اتفاق غیر قابل پیش بینی در انتخابات سوم تیر 84 اشاره کرد و گفت: وقتی گفتمان سوم تیر به گفتمان غالب کشور تبدیل شد مفاهیم اصلی انقلاب که در جامعه و در سطح مسئولان کمرنگ شده بود، دوباره ارزش پیدا کرد که برای شناخت صحیح تر آن واقعه جا دارد نقش علمای بصیری همچون حضرت آیت ا... مصباح یزدی مورد مطالعه قرار گیرد.
وی گفت زمانی که این گفتمان در کشور ساری و جاری شد در عرصه های بین المللی کارهای بزرگی صورت گرفت و در داخل هم تحولات شگفت انگیزی به وجود آمد. به طوری که دشمنان ما در سال 87 احساس کردند که در برابر موج جدیدی که در ایران به وجود آمده توان مقابله ندارند و در واقع به خواسته های جمهوری اسلامی تمکین کردند. نمونه ی آن نیز در مذاکرات 5+1 بود که تصمیم گرفتند پرونده ایران را مختومه اعلام کنند.

جبهه پایداری خوزستان

زارعی گفت: متاسفانه در آن زمان عده ای از عوامل داخلی به دشمنان ملت ایران پیام دادند که اگر این اتفاق بیفتد حیات سیاسی آنها به خطر خواهد افتاد . به همین دلیل بود که طرف های خارجی نیز مذاکرات هسته ای که به مراحل نهایی رسیده بود را به بعد از انتخابات 88 موکول نمودند.
نماینده ی مردم تهران در مجلس هشتم با اشاره به اینکه فتنه 88 از بی سابقه ترین حوادث کشور است اظهار داشت این فتنه نیز مانند حادثه کربلا است که هیچگاه نباید در حافظه ی مسلمین کمرنگ شود و اگر فراموش شد باید منتظر فتنه های جدیدتر و عمیق تر باشیم.
زارعی  گفت بعد از حوادث فتنه که هدف اصلی اش متوقف کردن انقلاب در کف خیابانها بود وقتی خود را ناکام دیدند شروع کردند به ایجاد خط انحرافی در افکار عمومی و تکیه بر مهدویت در برابر ولایت فقیه، و مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلامی از ابزار آنها برای نیل به این هدف بود.
وی گفت برخی علمای بزرگ دیدند اگر این روند ادامه پیدا کند مردم سرخورده خواهند شد. زیرا عده ای که با شعار ولایت و عدالت به قدرت رسیدند امروز به مسیر انحراف رفته اند. لذا اولا ما وظیفه داریم بفهمیم امام  از ما چه می خواهد و پس از این که به این فهم رسیدیم عمل کنیم، به گونه ای که رفتار اجتماعی ما برآمده از این فهم و اندیشه باشد.
وی با اشاره به بروز حوادث تلخی مانند مسئله تخلف بزرگ مالی اخیر گفت: همه ی ما در تاریخ انقلاب اسلامی مرتبا دیده ایم هرگاه از اصول و ارزشهای خود و از رهنمود های امام راحل و رهبر انقلاب کوتاه آمده ایم ضربه های سختی خورده ایم و این محدود به فساد اقتصادی نیز نمی شود بلکه در سایر حوزه ها نیز این مسئله را دیده ایم.
زارعی با توجه به اهمیت حرکت گفتمانی و استفاده از علم علمای دینی گفت خوشبختانه در حال حاضر در اکثر استانها مسئولیت جبهه پایداری بر عهده ی دوستان روحانی گذارده شده.
دبیر امور استانهای جبهه پایداری در تبیین خط مشی این جبهه گفت ما معتقدیم در انتخابات باید کاملا بر اساس گفتمان امام و مقام معظم رهبری عمل کنیم. لذا پس از اینکه دوستان در جبهه متحد اصولگرایان بر اساس منشور اصولگرایی که توسط جامعتین تنظیم شده است لیست خود در شهرستانها  را مشخص کردند به دقت آن را بررسی می کنیم و هر کاندیدایی که حجت شرعی برای معرفی او داشته باشیم از او حمایت می کنیم.
وی افزود تصور ما این است که تا حد زیادی کاندیداهای ما با کاندیداهای جبهه متحد یکسان هستند لذا این که برخی می گویند ممکن است تفرقه به وجود بیاید عملا رخ نخواهد داد .

جبهه پایداری خوزستان

زارعی گفت عده ای که فلسفه ی تشکیل و ماموریت جبهه ی پایداری ر ا در نقطه ی مقابل عملکرد خود به ویژه در ایام انتخابات می بینند علیه این جبهه موضع گیری و مخالفت می کنند که البته چیز عجیبی هم نیست.
دکتر علی اصغر زارعی همچنین افزود بسیاری از نمایندگان از جمله نمایندگان استان خوزستان از ما می پرسند که آیا از آنها حمایت می کنیم یا نه. ما نیز به بسیاری از آنها صراحتا گفته ایم نه، زیرا بسیاری از این افراد از شهرهای بزرگی مثل اهواز با حمایت افراد متدین وارد مجلس شده اند اما در فتنه و پس از آن عملکرد فعالی نداشتند. و در کل به هیچ کس وعده ای برای حمایت داده نشده تا اینکه پس از مشورت و دقت نظر کافی در کاندیداها به گزینه های مطلوب برسیم.
گفتنی است در پایان این نشست اعلام شد همایش بزرگ جبهه ی پایداری در آینده ی نزدیک در شهرستان اهواز برگزار خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
0
خیلی جالبه. تو این حزبا از هر دری صحبت میشه الا درد دل مردم.راستی مردم کجای این حزبا جا دارن.نه خط مشی نه جهتی نه اهدافی واسه زندگی مردم. سیاست این حزبا واسه بهبود وضعیت مردم چیه؟ اصلا اشاره ای میشه؟
:
:
:
آخرین اخبار