تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۳۸۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تسهیلات بانکی برای صادرکنندگان در سال‌ گذشته کاهش یافته است
طی سال گذشته کاهش شدیدی در اخذ تسهیلات از بانک داشتیم این در حالی است که صادرکنندگان نیاز به حمایت دارند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: طی سال گذشته کاهش شدیدی در اخذ تسهیلات از بانک داشتیم این در حالی است که صادرکنندگان نیاز به حمایت دارند.

شهلا عموری شامگاه سه شنبه در نشست مشترک اتاق بازرگانی اهواز با هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران و شعبه خوزستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: انتظار زیادی از بانک توسعه صادرات داریم چراکه بخش زیادی از اعضای ما را صادرکنندگان تشکیل می‌دهند و حوزه تخصصی این بانک نیز به صادرات مربوط است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم افراد بیشتری از این بانک تسهیلات دریافت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: در صادرات 40 درصد صادرکنندگان با کشور عراق ارتباط دارند که این کشور واردات و امور بانکی‌اش به صورت سنتی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: صادرکنندگان ما مشکلات نرخ ارز و خرید دارند که موجب می‌شود صادر کننده با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شود و در کاهش صادرات نیز موثر است.

همچنین مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان این که بانک توسعه صادرات 40 شعبه در کشور دارد توضیح داد: بسیاری از مردم تمایلی به سپرده گذاری در این بانک ندارند چراکه تعداد شعبات آن کم است.

وی با بیان این که در بانک توسعه صادرات باید بر سرمایه خود و منابع صندوق توسعه ملی اتکا کرد توضیح داد: توانسته‌ایم منابع خود را از صندوق توسعه ملی جذب کنیم.

علی صالح آبادی گفت: طی یک ماه گذشته در هیات امنای صندوق توسعه ملی تصویب شد تا سود تسهیلات به 11 درصد کاهش پیدا کند این مورد هنوز عملیاتی نشده است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود تا در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

وی افزود: با سازمان توسعه تجارت قراردادی منعقد کردیم که طی این قرارداد 220 میلیارد ریال به ما پرداخت شد همچنین 200 میلیارد ریال نیز قرار است از سازمان صنعت، معدن تجارت دریافت کنیم و 900 میلیارد ریال سود یارانه قرار است به ما تعلق بگیرد که هنوز قرارداد آن امضا نشده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان این که تضمین تجار توسط صندوق ضمانت انجام می‌شود گفت: اگر در استانی صندوق ضمانت وجود ندارد بانک توسعه صادرات این کار با هماهنگی صندوق انجام میدهد.

وی با اشاره به افتتاح شعب در خارج از کشور گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و قطر با هیچ بانکی در ایران به خاطر سیاست های عربستان رابطه ندارند اما در حوزه عراق با بعضی بانک‌های آن‌ها ارتباط داریم و یک خط اعتبار درقالب 20 میلیون دلار راه اندازی کرده ایم.

صالح ابادی با اشاره به این که رتبه بندی مشتریان در نرخ تسهیلات موثر استبیان کرد: این رتبه بندی برای کسانی که صادر کننده نمونه کشور هستند تخفیف در نظر می‌گیرد و به کسانی که از ضمانت نامه صندوق استفاده کنند 2درصد تخفیف ارایه می‌دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار