تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خبر داد:
اجرای طرح قانون‌یار برای 50 هزار دانش‌آموز آبادان
مدیر آموزش و پرورش آبادان از اجرای طرح قانون‌یار در مدارس این شهرستان با هدف آشنایی حدود 50 هزار دانش‌آموز با حقوق شهروندی خبر داد
مدیر آموزش و پرورش آبادان از اجرای طرح قانون‌یار در مدارس این شهرستان با هدف آشنایی حدود 50 هزار دانش‌آموز با حقوق شهروندی خبر داد.

اعظم قاسمی‌زاده هدف عمده از اجرای طرح قانون‌یار را آشنا کردن شهروندان با حقوق خود عنوان و اظهار کرد: ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با حقوق شهروندی، زمینه‌های جرم، موقعیت‌های جرم، جرم‌شناسی و به‌طور کلی توانمند کردن نسل آینده جامعه موجب شد تا مقدمات این طرح ابتکاری در آبادان کلید بخورد؛ در قالب این طرح، دانش‌آموزان با فرصت‌ها، تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به توافق برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دادگستری آبادان گفت: این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای تعامل با دیگر دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان و همکاری برای برقراری ارتباط فرهنگی و آموزشی است تا با استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در ادارات، راهکارهای بیشتری برای حل مسائل و کاهش چالش‌های مدارس آبادان حاصل شود. یکی از فعالیت‌هایی که در قالب این طرح برگزار می‌شود، برپایی کارگاه‌های آموزشی با همکاری کارشناسان حقوقی برای دانش‌آموزان است.

مدیر آموزش و پرورش آبادان با تأکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف و ورود آن‌ها به مسائل تعلیم و تربیت، افزود: مسئولیت آموزشی و پرورشی تنها مختص به معلمان یا یک اداره خاص نیست، بلکه همه ما در سطح شهرستان و استان باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات کمتر شود و دانش‌آموزان در محیطی مناسب و با کیفیت آموزش‌های لازم برای زندگی را دریافت کنند. در حال حاضر حدود 54 هزار دانش‌آموز تحت نظر سه هزار معلم در شهرستان آبادان مشغول تحصیل هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار