تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۳۸۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام عادلی نژاد:
9 دی، خیزش عمومی ملت درامتداد خیزش عمومی سال 57 بود
9 دی یک حادثه مربوط به یک حزب و یا یک جناح سیاسی نیست، 9 دی خیزش عمومی ملتی است که در امتداد خیزش عمومی سال 57 برای باقی ماندن انقلاب، حکومیت و ساختار دینی، احساس خطر کرده و بیرون آمدند
9 دی، خیزش عمومی ملت درامتداد خیزش عمومی سال 57 بودخوزنیوز: حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سخنرانی بین نماز ظهر و عصر در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه ضمن گرامیداشت حادثه 9 دی گفت: 9 دی به همگان نشان داد حرف عده ای که در زمان های مختلف بیان می کنند دوره و عصر دین تمام شده و مردم تمایلی به دغدغه های دینی ندارند، پایه و اساسی نداشته و از متن جامعه متدین اسلامی فاصله زیادی دارد.

وی بیان داشت: مردمی که در 9 دی سال 88 از خانه بیرون آمدند، انسان هایی بودند که عمیقا" متدین به اسلام، مومن به انقلاب و دلداده نظام اسلامی بودند و آنجایی که احساس خطر کردند که تمامیت حاکمیت دینی مورد خدشه قرار گرفته، بیرون آمده و از نظام اسلامی دفاع کردند.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بزرگداشت 9 دی برای همه نهادهای منتسب به حکومت و حاکمیت لازم است، باید در محیطی که هستیم، همیشه نمادی، بیانی و کلامی نسبت به این رخداد تاریخی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: 9 دی یک حادثه مربوط به یک حزب و یا یک جناح سیاسی نیست، 9 دی خیزش عمومی ملتی است که در امتداد خیزش عمومی سال 57 برای باقی ماندن انقلاب، حکومیت و ساختار دینی، احساس خطر کرده و بیرون آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد با بیان اینکه 9 دی نباید به یک حادثه سیاسی تعبیر شود، بلکه یک مسئله حاکمیتی است، عنوان داشت: 9 دی حرف و صدای همه نظام است و بحث یک جناح خاص نیست، بحث تمامیت نظام است. عده ای وقتی صحبت از 9 دی به میان می آید، دردشان می گیرد، این ها افرادی بودند که بعد از انتخابات سال 88 تنش ایجاد کردند، فضای اجتماعی و سیاسی کشور را به سمتی سوق دادند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) صدای دشمن بر ملت ایران بلند شد و فشارهای بیشتری بر ایران وارد کردند.

وی اضافه کرد: این دشمنان نظام همان افرادی بودند که آگاهانه و عالمانه نامه به رئیس جمهور منتخب ایالات متحده نوشتند که تحریم های ایران را بیشتر نمایند، این ها افرادی بودند که دانسته پس از انتخابات سال 88 فضای کشور را ملتهب کردند و برای نظام و مردم هزینه ایجاد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عادلی نژاد تصریح کرد: فتنه و اهل فتنه مردم نیستند، کسانی نیستند که به برخی از کاندیدها رای دادند که در انتخابات پیروز نشدند، اهل فتنه کسانی نیستند که حتی در اعتراض به خیابان ها آمدند و فضا را آنچنان غبار آلود کردند که عده ای گمان کردند واقعا در انتخابات خطایی صورت گرفته است.

وی عنوان داشت: با گذشت زمان و با روشن و شفاف شدن جبهه گیری ها، مشخص شد دعوا، دعوای دو کاندیدا نیست بلکه دعوا اصل حاکمیت را نشانه گرفته است. متاسفانه شعارها کم کم به سویی رفت که حکومت دینی و ولایت فقیه را نفی و آرمان های فلسطین را زیر پا له می کرد.

این مقام مسئول گفت: اهل فتنه کسانی هستند که بستر را برای این چالش اجتماعی فراهم آوردند تا دشمنان تا دندان مسلح شده نظام، بتوانند فشارهای بیشتری را بر ایران وارد کنند.

وی اظهار داشت: این مسئله که فضای انتخاباتی کشور به گونه ای پاک و سالم طراحی شده که در پایان هر دولت، دولت دیگری بر سر کار می آید که از لحاظ نگاه سیاسی متنفاوت از دولت قبلی است، یک سند افتخار برای نظام اسلامی است.

وی بیان داشت: خدا را شاکریم برای داشتن رهبری که با دغدغه های اندیشمندانه و عالمانه خود، کشور را از یک چالش سخت عبور دادند و نشان دادند سخنان عده ای که می گویند مردم اعتماد خود را به نظام و رهبری از دست داده اند، پوچ و توخالی است و حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تاییدی بر پوچ بودن این حرف ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد عنوان کرد: مردم به دفعات و در صحنه های مختلف نشان دادند که به رهبری، نظام و تمامیت کشور آنچنان اعتماد دارند که برخی از خواص که عالمانه و دانسته و برخی از جاهلانه دست به خطا می زنند، مردم از آن ها جلوتر بوده و دید روشنی نسبت به مسائل دارند.

وی با اشاره به اینکه 9 دی را باید گرامی داشت، افزود: 9 دی از معجزات خدا برای نسلی است که شاید معجزات انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده اند، برای نسلی که ندیدند خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی چه؟ برای نسلی که ندیدند شن های طبس به تعبیر پیر جوانان چگونه سربازان خدا بودند، یعنی چه؟ نسلی که باید بدانند و دچار اشتباه نشوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت:  امیدوارم خداوند به همه ما کمک نماید که میراث بزرگ پدران ما و شهدای عزیزمان که رفتند تا امروزه رشد و بالندگی کشور را داشته باشیم، را به خوبی محافظت کرده و میراث دار خوبی برای امام(ره) و شهدای انقلاب باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار