تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۸۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس علمای اهل سنت عراق: وحدت بین مسلمانان جهان از تفرقه افکنی دشمنان جلوگیری می کند
رئیس علمای اهل سنت عراق با تاکید برضرورت وحدت بین مسلمانان جهان گفت: همبستگی و وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان جهان از تفرقه افکنی دشمنان جلوگیری کرده و اتحاد بین کشورهای اسلامی را تقویت می کند
رئیس علمای اهل سنت عراق با تاکید برضرورت وحدت بین مسلمانان جهان گفت: همبستگی و وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان جهان از تفرقه افکنی دشمنان جلوگیری کرده و اتحاد بین کشورهای اسلامی را تقویت می کند.

شیخ خالد الملا عصر چهارشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت زائران حله عراق در شهرستان حمیدیه اظهار کرد: از کشوری آمده ام که گروه های تکفیری در آن مستقر بوده و به روش های مختلف دست به کشتار مردم بی دفاع می زنند اما در گوشه و کنار جهان نیز شاهد جنایت های گروه های تروریستی هستیم که این نشان دهنده عزم جدی گروه های تکفیری برای اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: تفرقه میان مسلمانان یکی از ابزارهای اصلی گروه های تکفیری برای رسیدن به اهداف شومشان به شمار می رود که باید با اتحاد و همبستگی مقابل این اهداف پلید ایستادگی کرد.

رئیس علمای اهل سنت عراق بیان کرد: اگرچه در بین کشورهای اسلامی اختلافات و تفاوت هایی وجود دارد اما در انسانیت هیچ تفرقه و تفاوتی دیده نشده و باید با تقویت اتحاد بین شیعیان، تفرقه های تکفیری ها را خنثی کرد.

وی اظهار کرد: شهدای حله هیچ گناهی مرتکب نشده بودند اما از نظر تکفیری های جنایتکار، عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت گناه بوده و به همین دلیل آن اقدام جنایتکارانه را مرتکب شدند.

شیخ الملا ادامه داد: علمای ما علمای داعش و جبهه النصره نیستند بلکه همواره به فکر وحدت بین مسلمانان بوده و قاطعانه در برابر ظلم و جنایت گروه های تکفیری ایستاده اند.

وی افزود: در زمان حاضر همان کوردلان و جنایتکارانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، به جان مردم عراق افتاده و دست به جنایت های وحشیانه می زنند.

وی ادامه داد: کشورهایی نظیر اسرائیل نیز با تفرقه اندازی در بین مسلمانان راه را برای موفقیت و پیروزی های خود هموار می سازد اما اگر بین مسلمانان اتحاد باشد هیچگاه این کشورهای جنایتکار نمی توانند به اهداف پلید خود دست یابند.

مراسم چهلمین روز شهادت 16 زائر اربعین حسینی (ع) شهرستان حمیدیه درحله عراق عصر چهارشنبه با حضور شیخ خالد الملا رئیس علمای اهل سنت عراق، آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی در مسجد الهادی این شهر برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار