تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۸۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رحمانی زاده؛ رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان:
حقوق مصرف کنندگان در خوزستان رعایت نمی شود
اولین همایش ملی پایداری کسب و کار با حضور تنی چند از مدیران عالی استان خوزستان  و استادان و دانشجویان کشور صبح امروز در سالن همایش دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران برگزار شد و در طی این همایش میزگردی بر همین مبنا با حضور دکترعلی محمدرحمانی زاده رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان  ،دکتر امید حاجتی  رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان، دکتر افقه و دکتر مهرعلیزاده استادان دانشگاه چمران و  مهندس علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان برگزار شد.


دکتر علی محمد رحمانی زاده رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان  در این جلسه گفت: توسعه پایدار بر محورهای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی استوار است.  متاسفانه از دیدگاه مصرف کنندگان در  بحث توسعه خوزستان تنها بر محور اقتصاد تمرکز شده است و با بی توجه به مسایل زیست محیطی و اجتماعی  تنها به سود آوری پروژه های اقتصادی  نگاه شده است. آثار  سوء  زیست محیطی و اجتماعی  و آنچه امروز شاهد هستیم نیز نتیجه توسعه نامتوازن و همین دیدگاه نادرست است. این مسایل زیست محیطی و اجتماعی هستند که آینده را می سازند و بسیار تاثیرگذارتر از امور اقتصادی هستند.

وی گفت: اصولا مشاغل و فعالیت های اقتصادی  بر  پنج پایه کیفیت کالا، قیمت کالا ، توزیع خدمات، تبلیغات و بسته بندی بنا می شوند و توسعه می یابند و رعایت هر چه بهتر این امور است که موجب دوام و رونق کسب و کارها خواهد بود . مصرف کننده های ما در قبال این مسایل حساس و هوشیار هستند و تفاوت را به خوبی احساس می کنند. متاسفانه در خوزستان اوضاع متفاوت از سایر نقاط کشور است و حقوق مصرف کنندگان رعایت نمی شود و کالاهای بی کیفیت و قیمت های غیر واقعی ارایه می شود و از همین رو مردم تلاش می کنند تا در حد امکان بهترین ها را انتخاب کنند.

رحمانی زاده افزود: کیفیت کالاها و خدمات بهداشتی در خوزستان بسیار پایین و قیمت ها بالاتر و با استان های دیگر قابل مقایسه نیستند. متاسفانه در حالی که استان خوزستان به لحاظ جغرافیایی قابلیت بالایی در جذب توریست های درمانی دارد شاهد آن هستیم که نه تنها بیماران خارجی بلکه بیماران خوزستانی نیز برای درمان به استان های دیگر  رجوع می کنند. مشاغل دیگر نیزاز این مساله مستثنی نیستند. برای مثال می توان دید که کیفیت فعالیت های عمرانی و صنعت ساختمان سازی در خوزستان نیز از دیگر استان ها پایین تر است و به علت عدم اجرای کار کارشناسی عمر مفید برخی سازه ها و جاده ها وتوسعه انهادرخوزستان با نقاط دیگر قابل قیاس نیست.

رحمانی زاده گفت: خوزستان یکی بهترین گندم های تولیدی کشور را دارد و انتظار می رود که بهترین و با کیفیت ترین نان نیز بر سر سفره های مردم بیاد اما در عمل می بینیم که کیفیت نان در خوزستان بسیار پایین است. نان در سفره ی همه ما موجود است و این مساله برای همه ملموس است. 
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان تاکید کرد: یکی از اصول اساسی پایداری کسب و کار جلب رضایت مصرف کنندگان است.  باید دیدگاه ها در خصوص کیفیت عوض شود و از همه ظرفیت ها برای  ارایه محصول با کیفیت و قیمت مناسب و رعایت حقوق مصرف کنندگان استفاده کرد.

وی گفت: تا زمانی که سرمایه گذار در خوزستان وارد نشود  توسعه به درستی محقق نمی شود. هر چند که صنایع کلان نیز که در خوزستان حضور دارند. ولی در تهران برنامه ریزی میشوندکه تنها آثار مخرب اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی برای استان به جا می گذارند و درآمد خود را به پایتخت منتقل می کنند. وجود این صنایع موجب تورم کاذب در بخش های مختلفی همچون خدمات و املاک  در شهرهای ما می شود . ازسویی فعالان اقتصادی نیز به نحوی فعالیت خود را مبتنی بر این صنایع انتخاب می کنند با خروج این صنایع از چرخه تولید همه مردم شهر آسیب می بینند و مشاغل آنها با بی ثباتی و یا شکست روبرو خواهد شد. تمام شهرهای استان خوزستان از بیکاری رنج می برنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان با اشاره به تصویب قانون حمایت از حقوق مصرف کننده در سال 88 در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری  توسط مجلس گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اکثر شهرستان ها دایر و در حال فعالیت هستند. ما نیز در مرکز استان تشکیلاتی تخصصی و گشترده را راه اندازی کرده ایم و کارگروه های مختلفی را در بخش های مختلف تشکیل داده ایم . انجمن ما با بهره گیری از متخصصان امر در بخش های مختلف تولیدی، خدماتی،زیست محیطی آموزشی و دیگر زمینه ها، تمامی مسایل مربوطه را رصد می کند و بر همین مبنا نیز  در پی احقاق حقوق مصرف کنندگان در استان خوزستان است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک ماهشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
0
1
سلام درشهر ماهشهر تعزیرتعزیرات حکومتی به داد قیمت های معازها نمی رسد وهر مغازه ای بایک قیمت جنس می فروشد از خوراک و پوشاک بگیر تاهر چی در بازار چرامسولین ماهشهر رسیدگی به قیمتها نمی کنند مسولیت ماهشهر از خواب بیدار شوند فکری به حال قیمتها کنند
:
:
:
آخرین اخبار