تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندهی انتظامی خوزستان:
تیراندازی در مراسم‌ها به خیابان‌ها و سطح شهر کشیده شده است
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به کشته شدن حدود 15 تن بر اثر تیراندازی در مراسم‌ها در خوزستان از آغاز سال تاکنون گفت: این رسم در گذشته در روستاها اجرا می‌شد اما اکنون بیشتر در خیابان‌ها و سطح شهر دیده می‌شود
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به کشته شدن حدود 15 تن بر اثر تیراندازی در مراسم‌ها در خوزستان از آغاز سال تاکنون گفت: این رسم در گذشته در روستاها اجرا می‌شد اما اکنون بیشتر در خیابان‌ها و سطح شهر دیده می‌شود.

سرهنگ علی قاسم‌پور با بیان این‌که رسم تیراندازی در مراسم‌های جشن و عزا نزد مردم بومی فلسفه خاصی دارد، ‌اظهار کرد: ‌حذف این رسم غلط تنها با اقدامات ناجا ممکن نمی‌شود بلکه چندین دستگاه باید به منظور برچیده شدن رسم غلط تیراندازی در مراسم‌ها پای کار بیایند و همکاری کنند و از سوی دیگر مردم نیز باید بدانند که تیراندازی در مراسم‌ها عملی نادرست است.

جان باختن 15 تا 16 نفر در تیراندازی‌های مراسم از ابتدای سال تاکنون

وی با اشاره به تلفات بسیار زیاد ناشی از تیراندازی در مراسم‌ها در خوزستان تصریح کرد: افراد بسیار زیادی شامل مرد، زن و حتی کودک بر اثر تیراندازی در مراسم‌ها قوم یا قبیله خود کشته شده‌اند و طوایف زیادی به علت این رسم غلط تلفات داده‌اند. از آغاز سال تاکنون حدود 15 یا 16 نفر در اثر تیراندازی در مراسم‌های جشن یا عزا در استان خوزستان جان باخته‌اند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به برگزاری جلساتی توسط ناجا با سران و بزرگان اقوام و قبیله‌های مختلف استان جهت حذف رسم تیراندازی در مراسم‌ها عنوان کرد:‌ ببینید امسال تا چه میزان بر اثر اجرای این رسم نادرست در مراسم‌های فاتحه‌خوانی و جشن تلفات داده‌ایم و اقوام با اجرای این رسم، افراد زیادی را از بین خودشان از دست داده‌اند.

قاسم‌پور افزود:‌ خسارات بسیاری بر اثر تیراندازی در مراسم‌ها به مردم وارد شده و این موضوع موجب رعب و وحشت اهالی ساکن در آن مناطق شد.

وی در خصوص اقدامات ناجا جهت حذف رسم تیراندازی در مراسم‌ها جشن و عزا بیان کرد: ناجا در مناطق مختلف طرح‌های پاکسازی بسیاری را به منظور خلع سلاح اجرا کرد و همچنین اقدامات بسیار خوبی در این زمینه توسط مقامات قضایی انجام شد اما تا زمانی که افکار اقوامی که این رسم را دنبال می‌کنند، عوض نشود، این رسم غلط برچیده نخواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان افزود: این اقوام باید بدانند که تیراندازی در مراسم‌ها تنها موجب متضرر شدن خانواده آنها می شود، در غیر این صورت ناجا هر چه بیشتر اقدام به جمع‌آوری اسلحه‌های این‌گونه اقوام کند آنها بیشتر به سمت خرید اسلحه روی می‌آورند. باید در ذهن این اقوام پذیرفته شود که آوردن اسلحه به شهر موجب ایجاد رعب و وحشت در منطقه و وقوع جنایت می‌شود بنابراین باید از نظر فکری هم در این زمینه کارهایی انجام شود.

امضای تفاهم‌نامه تحریم تیراندازی در مراسم از سوی سران برخی طوایف سوسنگرد و شلنگ‌آباد

قاسم‌پور با بیان این‌که حذف رسم غلط تیراندازی در مراسم‌ها و جلوگیری از دادن تلفات ناشی از این اجرای این رسم نیازمند تغییر افکار مردم و تلاش همه مسئولان استان خوزستان است، اظهار کرد:‌ با همکاری همه مراجع انتظامی و امنیتی و فرهنگی استان و همچنین همت مردم، امید است که این رسم غلط برچیده شود. بزرگان و سران برخی طوایف سوسنگرد و شلنگ‌آباد اهواز در چند ماه گذشته با امضای تفاهم‌نامه، تیراندازی در مراسم‌ها را تحریم کرده‌اند و گفته‌اند که در مراسم‌هایی که این رسم اجرا شود، شرکت نخواهند کرد.

وی ‌تصریح کرد: این‌که بخواهیم با اقداماتی مانند برخورد انتظامی و دستگیری، این رسم نادرست را به صورت سلبی حذف کنیم فایده‌ای نخواهد داشت. باید این رسم به صورت ایجابی و از طریق تغییر فکر مردم و همکاری تمام دستگاه‌های متولی برچیده شود.

تیراندازی در مراسم‌ها را بیشتر در شهرها مشاهده می‌کنیم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به کشته شدن سه نفر در ماهشهر و آبادان بر اثر تیراندازی در مراسم فاتحه‌خوانی در روزهای اخیر عنوان کرد: رسم تیراندازی در مراسم‌ها از قدیم و عمدتا در روستاها اجرا می‌شد و این رسم غلط در آن زمان در شهر و در خیابان‌های شهر وجود نداشت اما اکنون تیراندازی در مراسم‌ها را بیشتر در شهرها مشاهده می‌کنیم و تیراندازی اخیر در ماهشهر و آبادان نیز در سطح شهر انجام شده است.

قاسم‌پور با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه نادرست بودن رسم تیراندازی در مراسمات عنوان کرد: این رسم مختص به یک منطقه یا قوم خاص نیست بلکه در قومیت‌های مختلف عرب، لر و بختیاری وجود دارد. ناجا حتی‌الامکان افرادی که در مراسم‌ها تیراندازی می‌کنند را در فرصت مناسب شناسایی و دستگیر می‌کند و در این زمینه با افراد مخل نظم برخورد خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
فرمانده مثل یه خبرنگار صحبت میکنه!!!!!!!!!!!!
:
:
:
آخرین اخبار