تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۳۹۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پورموسوی: تا دوشنبه پول نرسد بازیکنان می‌توانند جدا شوند
سرمربی استقلال خوزستان گفت: با جدایی ستاره‌های تیم نه تنها در لیگ قهرمانان آسیا بلکه امکانش هست که در لیگ برتر هم نمانیم
سرمربی استقلال خوزستان گفت: با جدایی ستاره‌های تیم نه تنها در لیگ قهرمانان آسیا بلکه امکانش هست که در لیگ برتر هم نمانیم.

سیروس پورموسوی در واکنش به این موضوع که اگر بازیکنان استقلال خوزستان 50 درصد مبلغ قرارداد خود را نگیرند آیا حق فسخ قرارداد یکطرفه خود را دارند یا نه، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «بله، طبق متممی که در قرارداد بازیکنان ما وجود دارد آنها باید پیش از شروع فصل نقل‌وانتقالات نیم‌فصل 50درصد از مبلغ قراردادشان را بگیرند و اگر این اتفاق نیفتد آنها می‌توانند به هر تیمی که دوست دارند، بروند.»

وی درباره اینکه چرا بازیکنان تیمش کمی بیشتر صبر نمی‌کنند،‌ اظهارداشت: «بازیکنان ما حق دارند چرا که بارها به آنها قول داده شده اما عملی نشده است. هر کسی جای آنها بود هم اگر چندین بار با بدقولی مواجه‌ می‌شد،دیگر اعتماد نمی‌کرد.متاسفانه ما از فصل گذشته هم بیش از 20 درصد قرارداد خود را طلبکاریم و این فصل هم که خبری از پول نبوده است. بازیکن باید از کجا بیاورد تا خرج زندگی‌اش را بدهد. وقتی مشکلات مالی زیاد است، چگونه می‌توان به فوتبال در تیمی فکر کرد که قرار نیست به شما پولی پرداخت کند.»

سرمربی استقلال خوزستان درباره حضور ستاره‌های استقلال در تیم‌های دیگر گفت: «متاسفانه ما در وضعیتی هستیم که نمی‌توانیم از بچه‌ها بخواهیم که در تیم ما بمانند. اگر تا دوشنبه پولی به حساب بازیکنان تیم ریخته نشود طبق قانون آنها می‌توانند قرارداد خود را فسخ و به بهترین پیشنهاد خود پاسخ مثبت بدهند. با رخ دادن این اتفاق دیگر خیال همه راحت می‌شود. شاید ما تیم قهرمان فصل گذشته نبودیم و حتما چنین اتفاقی نیفتاده که به راحتی فراموش شدیم. با جدایی ستاره‌های تیم نه تنها در لیگ قهرمانان آسیا بلکه امکانش هست که در لیگ برتر هم نمانیم. امیدوارم معجزه‌ای رخ بدهد و به تیم کمک شود وگرنه احتمال آنکه شرمنده مردم خوزستان شویم، زیاد است.»

پورموسوی درخصوص اینکه تیم استقلال خوزستان که در شرایط بد مالی قرار دارد چگونه موفق شد در نیم‌فصل دو بازیکن و یک مربی خارجی جذب کند، تصریح کرد: «مصطفی ماهی، آلویز نانگ و مارکو اورلیو مربی برزیلی تیم‌مان هیچ کدام برای بستن قرارداد با ما پولی دریافت نکردند. فعلا هم پولی نمی‌خواهند اما به طور حتم پس از مدتی آنها نیز به دنبال دریافت مبالغ قراردادشان هستند. این موضوع که هر فردی در ازای کاری که انجام می‌دهد درخواست مزد دارد، کاملا طبیعی است و امیدوارم این موضوع را مسئولان درک کنند.»

سرمربی استقلال خوزستان درباره اینکه چرا این باشگاه اسپانسر ندارد نیز بیان داشت: «نمی‌دانم چرا هیچ‌کس حاضر نشد از تیم قهرمان فصل گذشته حمایت کند. در این میان فدراسیون فوتبال هم نتوانسته به ما کمک قابل قبولی انجام دهد و حتی پاداش قهرمانی فصل گذشته‌مان را پرداخت نکرده است. فدراسیون سامانه 3090 را از ما گرفت و به سه تیم پرطرفدار لیگ داد. بعد به ما گفت که باید با سامانه 3040 قرارداد ببندید. این سامانه هم با ما قرارداد 500 میلیونی بسته ولی اگر نتوانیم سهیمه آسیا بگیریم باید درصدی از این مبلغ هم کسر شود. خوب وقتی یک تیم با چنین شرایطی مواجه است، نمی‌توان از بازیکنان آن انتظار داشت که بتوانند رتبه‌ای که فصل پیش به‌دست آوردند را تکرار کنند.»
:
:
:
آخرین اخبار