تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استعمال دخانیات در ورزشگاه‌ها ممنوع می‌شود؟
مسئول پزشکی سازمان لیگ اظهار داشت:رد: امیدوارم تلاش های من و همکارانم منتهی به تصویب قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در ورزشگاه های کشور در فصل بعدی مسابقات فوتبال شود
 دکتر زهره هراتیان در مورد آمارهای منتشر شده مربوط به سیگاری بودن 20 درصد از فوتبالیست ها در لیگ برتر اظهار داشت: متاسفانه استعمال دخانیات هر سال جان هزاران نفر را می گیرد و در فوتبال هم پیشکسوتان و اسطوره هایی  را  به دلیل بیماری های مرتبط با سیگار از دست دادیم.از طرفی در کل دنیا فوتبالیستها الگوی رفتاری نوجوانان محسوب می شوند و توسط رسانه ها رصد می شوند.

وی ادامه داد: مرکز پزشکی ایفمارک  تصمیم گرفته برای اولین بار  در زمان ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال و سرپرستی حیدر بهاروند در سازمان لیگ، آسیب شناسی مسایل پزشکی در فوتبال براساس آمار و ارقام و مستندات دقیق انجام شود.

رئیس مرکز پزشکی سازمان لیگ تصریح کرد: به جز مصرف دخانیات همکارانم در ایفمارک تلاش کرده اند که در مورد مسایل دیگر پزشکی در فوتبال  آنالیز و رصد دقیقی داشته باشند به طور مثال شیوع غیر متعارف پارگی های همسترینگ، رباط صلیبی ، مصرف مکمل ها ، کمبودهای تغذیه ای ، توان هوازی از طریق آنالیز گازهای تنفسی و... از این جمله است. ما حتی کمپین 90 دقیقه بدون سیگار را ایجاد و سعی کردیم با راه اندازی این کمپین تماشاگران را تشویق به توقف استعمال دخانیات در ورزشگاه ها کنیم.

دکتر هراتیان با ابراز امیدواری از حمایت مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال و به ویژه مهدی تاج ریاست فدراسیون عنوان کرد: امیدوارم تلاش های من و همکارانم با حمایت رئیس محترم فدراسیون فوتبال و سرپرست سازمان لیگ و سایر مراجع مربوطه همراه و منتهی به تصویب قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در ورزشگاه های کشور در فصل بعدی مسابقات فوتبال شود.

منبع: سایت سازمان لیگ
:
:
:
آخرین اخبار