تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۳۹۰۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آقای دایی! مربی حرفه‌ای تیمش را بیرون نمی‌کشد
سرمربی تیم فوتبال نفت در حالی به دنبال هت تریک در قهرمانی جام حذفی است که به دلیل اخراج در بازی نیمه‌نهایی قادر نخواهد بود در فینال این رقابت‌ها در کنار تیمش باشد
تیم فوتبال نفت تهران در یک دیدار جنجالی که پر از کارت زرد و قرمز بود توانست با یک گل از سد تیم سپاهان آن هم در نقش جهان بگذرد تا علی دایی برای سومین ( 2 بار با پرسپولیس و حالا با نفت تهران) بار بتواند تیم تحت هدایتش را به فینال جام حذفی برساند و جالب اینجاست که دایی هر بار با تیمی به فینال جام حذفی رفته توانسته قهرمان این مسابقات شود و حالا امیدوار است تا سومین قهرمانی جام حذفی را هم به دست بیاورد. هر چند که او به دلیل اخراج از کنار زمین در بازی دیروز در بازی فینال قادر نخواهد بود از روی نیمکت تیمش را همراهی کند و باید از روی سکوها شاهد تلاش شاگردانش برای قهرمانی در این بازی‌ها که در خرمشهر برگزار می‌شود باشد.

بازی جنجالی دیروز البته صحنه‌های تعجب برانگیزی هم داشت؛ از اعتراض‌های شدید دایی در کنار زمین به داور بازی تا انفجار چندین ترقه ( که یکی از این ترقه‌ها باعث نابینایی یک سرباز در اوایل دهه 80 در همین اصفهان شده بود) و حتی حرکت منجر به اخراج ناشیانه شجاع خلیل‌زاده همه و همه باعث شد تا در روزهای تعطیلی لیگ برتر، تنور حاشیه و جنجال در فوتبال کشورمان کماکان داغ و پر حرارت باشد.

این جنجال‌ها که از نیمه دوم بازی آغاز شد حتی به بعد از بازی هم کشیده شد به طوری که در کنفرانش خبری، خبرنگاران اصفهانی با محمد دایی مربی تیم نفت تهران دچار درگیری لفظی شدند و از طرف دیگر شب گذشته علی دایی هم در ارتباط تلفنی که با یکی از برنامه‌های تلویزیونی داشت به شدید ترین وجه علیه سپاهانی‌ها موضع گرفت. در این بین قصد نداریم به این موضوع بپردازیم که حق با دایی بوده یا نه چون اعتراض‌های او به مبحث داوری برمی‌گردد و کارشناسان داوری در این بین بهتر می‌توانند نظر خود را اعلام کنند اما روی صحبت ما در این بخش اعتراض‌های تند و عصبی‌‌طور دایی به سوت‌های داوری است که باید با حفظ تمرکز به قضاوتی صحیح در بازی حساس نیمه‌نهایی جام حذفی می‌اندشید.

دایی در صحنه پنالتی تیم سپاهان که توسط موعود بنیادی‌فر  داور بازی اعلام شد( چه درست و چه غلط) آن قدر عصبانی بود که در تصاویر تلویزیونی این طور دیده می‌شد که سرمربی نفت قصد دارد تیمش را از زمین بیرون بکشد؛ هر چند که در مصاحبه‌های بعد از بازی همه بازیکنان و مربیان نفت این موضوع را تکذیب کرده و عنوان داشتند دایی قصد داشته بازیکنان را آرام کند و حتی هیچ بازیکنی از مستطیل سبز بیرون نیامد. این رفتار از دایی که در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی کرده کمی عجیب بود هر چند که او در مصاحبه شب گذشته خود هم با گفتن این جمله که «هرگاه به اصفهان می‌آییم از این اتفاقات عجیب برای ما رخ می‌دهد» در لفافه این موضوع را در اذهان متبادر کرد که شاید تیم‌های اصفهانی برای مقابله با دایی دست به کارهای غیرفنی می‌زنند.

به نظر می‌رسد دایی به عنوان یک پیشکسوت نامدار و کسی که در دنیا فوتبال ایران را با نام او می‌شناسند باید کمی خویشتن‌دار بوده تا این آرامش را هم بتواند به بازیکنانش در درون زمین انتقال دهد. مطمئنا عصبانیت از روی نیمکت خیلی راحت به بازیکنان در درون زمین منتقل می‌شود و این موارد شاید برای هر تیمی مشکل‌ساز شود. دایی به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای که در دوران مربیگری هم قهرمانی ایران را در کارنامه خود دارد قطعا بهتر از هر کسی می‌داند که همان طور که با کلید واژه «کجای دنیا» خیلی مواقع انتقادهایش را عنوان می‌کند در هیچ کجای دنیا هم یک مربی در این سطح آن قدر اعتراض‌های عجیب و غریب انجام نمی‌هد به طوری که حتی بعد از اخراج از کنار زمین هم بعد از دقایقی راضی به این می‌شود که به داخل رختکن برود.

البته از طرف دیگر باید از حسن کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوری هم درخواست کرد که او هم عجله را در دستور کار خود قرار ندهد. اینکه بلافاصله بعد از بازی در یک مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال همه تصمیمات تیم داوری سپاهان_ نفت را کاملا درست بداند یک حرف عجولانه است چرا که همان طور که عده‌ای از کارشناسان داوری تصمیمات داور بازی درست عنوان کردند برخی از کارشناسان هم تعدادی از تصمیمات تیم داوری را مردود دانستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار