تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۳۹۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه خبر داد:
آغاز به کار دفتر "یوسرن" در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از افتتاح دفتر یوسرن (شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی) در این دانشگاه خبر داد و از اساتید و دانشجویان واجد شرایط برای عضویت در این دفتر دعوت کرد
آغاز به کار دفتر مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از افتتاح دفتر یوسرن (شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی) در این دانشگاه خبر داد و از اساتید و دانشجویان واجد شرایط برای عضویت در این دفتر دعوت کرد.

دکتر عطا‌ءالله غدیری در مراسم افتتاح دفتر شبکه یوسرن در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برای اولین‌بار در استان و دیگر مناطق مجاور اظهار کرد: یوسرن (USERN: Universal Scientific Education and Research Network) شبکه‌ جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی است که اوایل سال 2016 میلادی با ابتکار دکتر نیما رضایی، عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با هدف گسترش آموزش و پژوهش‌های علمی اخلاق محور و بشردوستانه و در نهایت کمک به پیشرفت علم کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: شعار یوسرن، علم بدون مرز است و در حال حاضر از پنج قاره دنیا برای پیوستن به این شبکه بین‌المللی آموزشی و پژوهشی داوطلبانی وجود دارد؛ همچنین اعضای بورد یوسرن متشکل از 181 دانشمند یک درصد برتر جهان - که هر ساله از سوی مؤسسه ISI به‌عنوان دانشمندان برتر معرفی می‌شوند - و 11 برنده جایزه نوبل هستند که نشان می‌دهد این شبکه از سطح بالای علمی برخوردار است.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر یوسرن بیش از سه هزار و 800 عضو از بیش از 60 کشور جهان و ٢١ رشته علمی دارد، خاطرنشان کرد: اعضای هیأت‌علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه می‌توانند با برخورداری از شرایط مندرج در سایت یوسرن به نشانی http://usern.org به‌عنوان عضو این شبکه فعالیت کنند.

غدیری با بیان اینکه بیشترین تعداد اعضای یوسرن پس از ایران، از کشورهای آمریکا، هند، آلمان، استرالیا، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای ازجمله کشورهای آسیای شرقی و آفریقا هستند، عمده فعالیت‌های یوسرن را در زمینه مسایل آموزشی و پژوهشی عنوان و تصریح کرد: یوسرن در پایان سال ٢٠١٦، 109 تألیف فهرست‌شده شامل کتاب و مقاله در وب‌سایت بین‌المللی اسکوپوس ثبت کرده است که 65 بار به آن‌ها ارجاع شده است.

غدیری افزود: تألیفات یوسرن از کیفیت بالایی برخوردار هستند که در ١٧ رشته از 22 رشته علمی طبقه‌بندی‌شده در اسکوپوس فهرست شده است. یوسرن همچنین تاکنون موفق به انعقاد 12 تفاهم‌نامه خارجی شده است که در قالب این تفاهم‌نامه‌ها ارتباطات علمی و پژوهشی برقرار و در حال انجام است.

وی یادآور شد: نخستین همایش یوسرن از ٨ تا ١٠ نوامبر ٢٠١٦ و با نگاهی نو به علم در تهران برگزار شد که این همایش در ١٠ نوامبر "روز جهانی علم برای صلح و توسعه" با اهدای جوایز یوسرن به پنج دانشمند جوان جهان خاتمه یافت.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به صحبت‌های دکتر نیما رضایی مؤسس و رئیس یوسرن نیز اشاره کرد و گفت: ما در یوسرن به دنبال برچیده شدن هرگونه مرز بین علوم مختلف، اعم از مرز جغرافیایی و مرز میان دانشمندان با تجربه و جوان برای علم هستیم.

غدیری ادامه داد: 31 دسامبر جشن یک سالگی یوسرن است و اکنون این شبکه موجب شده که جایگاه دانشگاه‌های ایران در زمینه آموزش و پژوهش کیفی با حضور بورد فوق تخصصی، دانشمندان برتر و برندگان نوبل ارتقا یابد. در نخستین همایش یوسرن در تهران بیش از  یک هزار نفر شرکت کردند که اکثر آن‌ها در مقطع دکتری و در درجه بعدی کارشناسی بودند؛ همچنین رشته‌های علوم پزشکی، زیست، شیمی، فیزیک و مهندسی بالاترین درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دادند.

وی به حضور دانشمندان برتر دنیا در همایش یوسرن در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: پروفسور جان گوردن، برنده جایزه نوبل پزشکی ٢٠١٢ از انگلستان در مورد سلول‌های بنیادی القایی و برنامه‌ریزی مجدد هسته سلول با اهداف درمانی، پروفسور فرانسیسکو کوکا دانشمند یک درصد برتر ژنتیک از ایتالیا درباره نقش ژن‌ها برای تعیین خاستگاه انسان‌ها و اثر آن بر سلامتی و پروفسور بهرام مبشر‌ دانشمند یک درصد برتر فیزیک و اخترشناسی از آمریکا با موضوع تشکیل و تکامل جهان به سخنرانی در همایش یوسرن پرداختند.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار داشت: این کنگره در سال 2017 در دانشگاه خارکیف اوکراین و درسال 2018 در وین برگزار می‌شود. فرانسه نیز یکی از کشورهای کاندیدا برای میزبانی این کنگره در سال 2019 میلادی است. هم اکنون در آستانه اولین سالگرد آغاز فعالیت رسمی یوسرن، 10 دفتر در شهرهای اهواز، شیراز، کرمان، رشت، تهران، تبریز، یزد، آمل و بیرجند به طور هم‌زمان در 31 دسامبر 2016 افتتاح می‌شوند.

غدیری افزود: از آنجا که یوسرن از بورد علمی تخصصی برخوردار است و اعضای علمی آن به صورت کیفی گزینش می‌شوند، افرادی که موفق به عضویت در یوسرن می‌شوند، برای ارسال نامه‌ها و درخواست‌های خود جهت دریافت اعتبارات بین‌المللی می‌توانند از طریق یوسرن اقدام کنند که کمک بسیار بزرگی برای معرفی و شناسایی آن‌ها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی خواهد بود. در حال حاضر دفتر یوسرن اهواز در طبقه دوم ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ایجاد شده و اساتید و دانشجویانی که صلاحیت عضویت در یوسرن را دارند، می‌توانند به این دفتر مراجعه کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هیات علمی دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
انشاالله ابن رویداد باعث کمتر شدن سرقت علمی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شود!! اخیرا سرقت علمی بزرگ در این دانشگاه باعث برکناری معاونت و مدیر پ›وهشی دانشگاه گردید!!
:
:
:
آخرین اخبار