تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۰۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خبرداد:
اخذ مجوز ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول
فرماندار دزفول با بیان این‌که مجوز احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول در کمیسیون ماده 5 تصویب و اخذ شد، گفت: مساله اصلی و مهم ما که هنوز مغفول افتاده، مرز هوایی برای این پایانه است
فرماندار دزفول با بیان این‌که مجوز احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول در کمیسیون ماده 5 تصویب و اخذ شد، گفت: مساله اصلی و مهم ما که هنوز مغفول افتاده، مرز هوایی برای این پایانه است.

حبیب آصفی اظهار کرد: این پایانه صادراتی قرار است با همکاری بخش خصوصی احداث شود و کل سرمایه‌گذاری طرح بیش از 50 میلیارد تومان است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در این طرح افزود: این طرح به نام دزفول به ثبت رسیده است و متقاضیانی از دزفول و کشور روسیه پیشنهاداتی را مطرح کرده‌اند که در نهایت بهترین پیشنهاد انتخاب خواهد شد.

آصفی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در دهه فجر مراسم کلنگ‌زنی این پایانه را انجام دهیم و طی یکسال آینده آن را به اتمام برسانیم.

وی افزود: در فاز نخست و به صورت علی‌الحساب 2 هکتار زمین برای ساخت این پایانه اختصاص یافته و اختیار و اجازه استفاده از زمین بیشتر در صورت نیاز نیز صادر شده است.

آصفی ضمن اشاره به این‌که 5 تا 6 میلیون تن محصول کشاورزی در شمال استان تولید می‌شود که معمولا به صورت متفرقه از پایانه باربری شهر دزفول صادر می‌شود، گفت: پایانه صادراتی جدید مجهز به سردخانه است و محصولات برای صدور به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و روسیه به طور استاندارد بسته‌بندی و آماده می‌شوند.

وی افزود: ما همزمان با اخذ مجوز پایانه، مجوز نمایندگی‌های شرکت ترانزیت کالا برای پایانه را اخذ کرده‌ایم و قصد داریم که تمام محصولات را مستقیماً از همین شهر صادر کنیم. این پایانه قطعا باعث ایجاد تحول بنیادی در اشتغال‌زایی می‌شود، چرا که در این پایانه خدمات بسته‌بندی و خشک کردن و غیره نیز انجام خواهد شد.

آصفی با بیان این‌که از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که در خصوص مرز هوایی جهت صادرات محصولات کشاورزی دزفول پیگیری لازم شود، بیان کرد: برای طرح پایانه صادرات محصولات کشاورزی انتظار ایجاد مرز هوایی داریم زیرا به کمک مرز هوایی می‌توانیم محصولات را به صورت مستقیم از فرودگاه دزفول به مناطق مختلف صادر کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار