تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۳۹۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا مسجدسلیمان شهر اولین‌ها مقصد گردشگران نیست؟
مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: در بین تورهای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که اولین مرجع رسمی برگزاری تورهای مسافرتی در استان و کشور هستند و همچنین در انجمن‌های گردشگری و یا جامعه هتلداران که گاه تدارک برنامه سفر برای مسافران اقامتی خود می‌بینند هیچ توری به نام تور مسجدسلیمان گردی ندیده‌ام.

زیبا راکی اظهار داشت: خواسته یا ناخواسته که دلیلش عدم معرفی وضعیت توریستی شهری این توسط متولیان امر گردشگری است مسجدسلیمان  را به طور مستقیم شهر مورد هدف علاقمندان و گردشگران قرار نداده‌اند و تقریبا هیچ توری از مسیر اصلی شهر نمی‌گذرد که حداقل بتواند علاوه بر سرزنده کردن شهر با  حضور مهمانان جدید تا حدی هم کمک اقتصادی به جامعه محلی آن شهر کند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر گردشگران جهت تفریحات توریستی غالبا به روستاها و تفریحگاه‌های اطراف از جمله دشت شیمبار و... سفر می‌کنند و این در حالی است که این شهر با این که دارای دو پیشینه باستانی و صنعتی که دارنده  اولین فرودگاه کشور و خاورمیانه، اولین باشگاه‌های ورزشی و تفریحی، اولین موزه زمین‌شناسی و بسیاری از اولین‌های دیگر در کشور و خاورمیانه بوده است و همواره نقش عظیم و تاثیرگذاری در تحولات فرهنگی و اقتصادی خاورمیانه ایفا کرده است اما بسیار مورد بی‌توجهی واقع شده است.

راکی افزود: همگی می‌دانیم نباید چنین باشد و بسیار حیف است شهری که خود و توابع اطراف آن بیش از  400 اثر فرهنگی و تاریخی و صنعتی را دارا می‌باشد نتواند از نظر توریستی سبب اشتغال جوانان آن شهر و کسب درآمدزایی از صنعت گردشگری شود.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان اظهار کرد: علاوه بر اداره میراث فرهنگی شهرستان تلاش و هماهنگی درون شهری شهرداری و شورای شهر و همچنین انجمن‌های مردم نهاد این شهر به منظور ترویج و توسعه صنعت گردشگری مسجدسلیمان و نیز حمایت از صنعتگران زحمتکش این شهر ضروری است و ما نیز در انجمن سفیران گردشگری خوزستان  قصد داریم جهت کمک به رونق صنعت گردشگری این شهر از اواسط دی ماه سال جاری با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و نیز جشنواره و همایش‌های مربوطه با اعلام آمادگی که قبلا صورت گرفته است همکاری خود را با شهرداری و انجمن‌های گردشگری مسجدسلیمان شروع کنیم.

او ادامه داد: امیدوارم با ورود گردشگران بیشتر به شهر مسجدسلیمان این شهر مورد توجه مسؤولان ذیربط قرار گیرد و نسبت به توسعه زیربنایی گردشگری و زیرساخت‌های اصلی اقدام کنند و شاهد تحولات بیشتر و درخور مردم مهمان‌نواز مسجدسلیمان و گردشگران ورودی باشیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مسجدسلیمان
:
:
:
آخرین اخبار