تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۹۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازیکنان بعد از اردوی تیم ملی 3 کیلو اضافه وزن پیدا می‌کنند
برانکو: کی‌روش، فدراسیون و سازمان لیگ مقصر ناکامی پرسپولیس خواهند بود
سرمربی پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس قهرمان نشود یا در لیگ قهرمانان آسیا ناکام شود، مقصر اصلی کی‌روش و سازمان لیگ خواهد بود

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس گفت: اول اطلاع بدهم که امروز 15 بازیکن سر تمرین هستند و همه سالم هستند. ولادیمیر و ربیع خواه یک مشکل کوچک دارند و فکر کنم تا پایان هفته آماده شوند. امروز در سالن وزنه هستیم و فردا هم در ازادی از ساعت 11 تمرین می کنیم و خبرنگاران می‌توانند بیایند. یک بازی دوستانه چهارشنبه داشتیم که لغو کردیم و شاید شنبه بازی کنیم.

وی ادامه داد: هنوز بازیکن نگرفتیم و نیازی داریم تا بازیکن جذب کنیم. نیم‌فصل دوم سخت است و طبیعی است که کادر بازیکنان‌مان را افزایش دهیم. ضمن اینکه دوره نقل و انتقالات کوتاه است هر چند که شاید طولانی به نظر برسد. 10 روز دیگر لیگ شروع می‌شود اما همه بازیکنان بالقوه‌ای که می‌خواهیم جذب کنیم نیستند و همراه با تیم ملی به دبی رفتند و وقتی بازی‌ها شروع شود مذاکرات سخت‌تر می‌شود. 

برانکو گفت: الان در 2 مسیر برای جذب بازیکن کار می‌کنیم. یکسری بازیکنان فعلی هستند و یکسری بازیکنانی که برای فصل بعد می‌خواهیم.

* کی‌روش و سازمان لیگ عامل ناکامی پرسپولیس در لیگ و آسیا خواهند بود

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: اما در مورد صحبت‌های دیروز. دیروز در مورد تیم ملی صحبت نکردم چون نمی‌دانستم این تیم به دبی می‌رود یا نه. اما الان که به اردو رفته برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و آرزوی اوقات خوشی را برای تیم ملی دارم و امیدوارم آنجا خوب کار کنند. اما چیزی که می‌خواهم بگویم این است که تیم ملی مهمترین بخش فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود و طبیعی است توجهات به این تیم باشد و ما هم که برای پرسپولیس بازی و زندگی می‌کنیم افتخار می‌کنیم که این تعداد بازیکن در تیم ملی داریم اما فوتبال ایران فقط تیم ملی نیست. بلکه رده‌های دیگر مثل فوتسال و سایر تیم‌ها هم هستند و قطعا باشگاه‌ها که تیم‌های ملی حیات‌شان را مدیون آنها هستند. 

وی گفت: مشکلات نقل و انتقالات را گفتم نمی‌دانم چه کسی این برنامه‌ها را تهیه کرده و چرا فدراسیون این برنامه‌ریز را پذیرفته است.

برانکو گفت: اگر پرسپولیس در آسیا موفق نشود و سایر تیم‌های ایرانی نتوانند به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند و یا حتی پرسپولیس قهرمان لیگ برتر نشود، مقصر اصلی کی‌روش و سازمان لیگ و هستند که برنامه‌های او را پذیرفته‌اند.

 

* بازیکنان بیشتر در هواپیما هستند تا در تمرین

به گزارش خبرگزاری فارس، برانکو تاکید کرد: از ابتدای فصل تاکنون 4 بار برای آماده‌سازی بازیکنان استارت زده‌ایم چون برنامه‌ای که تهیه شده واقعا وحشتناک است. به جای آنکه بازیکنان در تعطیلات نیم‌فصل وقت کافی برای استراحت داشته باشند الان مرتب در هواپیما حضور دارند. یادم می‌آید بعد از بازی‌های لیگ گذشته کی‌روش اصرار داشت که بازیکنان باید استراحت کنند و جالب است آنها الان اصلا هیچ فرصتی برای استراحت ندارند. اتفاقا آنها الان برای سخت‌ترین مرحله مسابقات یعنی نیم‌فصل دوم نیاز به استراحت دارند ولی همانطور که گفتم بیشتر در هواپیما هستند تا در تمرین. من هم نمی‌توانم آنها را تمرین بدهم و فقط باید ریکاوری‌شان کنم. چیزی که مهم است سلامتی بازیکنان خواهد بود و شاید باور نکنید مجبورم فقط 2 روز در نوروز تمرین پرسپولیس را تعطیل کنم تا بازیکنان استراحت کنند. شما بگویید وقتی شرایط اینگونه است و بازیکنی نیست من چگونه می‌توانم با بازیکنان مدنظرم صحبت کنم و با آنها مذاکره داشته باشم. 

* برای اردوی دبی از سه ما پیش برنامه ریختند و به کسی نگفتند

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با اظهارات تندی که علیه سرمربی تیم ملی انجام داده آیا آمادگی بیانیه علیه خودش را دارد یا خیر، گفت:همه آنچه می‌گویید درست است اما من دوست دارم یکسری بیایند جواب بدهند و بگویند واقعا این اردوی دبی درست و عاقلانه است یا خیر. آن هم اردویی بدون بازی تدارکاتی چرا که رسانه‌های مراکش از لغو بازی ایران و تیم ملی این کشور خبر دادند، حتی اگر بازی دیگری جایگزین این بازی کنند باز هم من می‌گویم برگزاری این اردو عاقلانه نیست.

من حرفی که باید بزنم را گفتم چون واقعیت است. زمانی گفتند تیم ملی جایی نرود و همه چیز را به گردن من انداختند اما برای این اردو از سه ماه پیش برنامه‌ریزی کرده بودند. زمانی که به باشگاه ایرانیان رفته بودیم مدیر آنجا به ما گفت که تیم ملی برای سه ماه دیگر اینجا را رزرو کرده است. این موضوع را مخفی کردند و به هیچ احدی نگفتند.

* بازیکن بدون آماده‌سازی چگونه هر 4 روز بازی کند؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کنید این مقابله با کی‌روش به پرسپولیس لطمه بزند، گفت: من با هیچ کسی مشکلی ندارم. می‌توانید هر کارشناسی را بیاورید تا من را قانع کند. آیا این توجیه عقلانی است که بازیکن هر 4 یا 5 روز بازی کند آن‌هم بدون آماده‌سازی؟ من با هیچ کسی دشمنی ندارم و ابتدای صحبت‌هایم هم گفتم که می‌خواهم از تیم ملی حمایت کنم. زمانی که در سال 2006 تیم را آماده حضور در جام جهانی می‌کردیم آن زمان صباباتری، علی‌ دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیارزاده را به ما نداد. آن‌هم در فاصله 15 روز مانده به جام جهانی. 

* کی‌روش، فتاحی و فدراسیون مقصر این برنامه‌ریزی هستند

خبرنگاری گفت شاید کی‌روش روی فدراسیون نفوذ دارد و به همین خاطر با این برنامه‌ریزی موافقت شده است که برانکو گفت: من هم به همین خاطر گفتم کی‌روش و فتاحی مقصر هستند چون برنامه را فتاحی ترتیب داده و البته فدراسیون هم مقصر است این برنامه‌ریزی را قبول کرده است. 

* با قلعه‌نویی رفیقم اما با او برای قهرمانی تیمم می‌جنگم

برانکو در مورد اینکه خیلی‌ها می‌گویند کی‌روش با یکی از مربیان لیگ برتری ارتباط خوبی دارد و سرمربی تیم ملی می‌خواهد به خاطر بالا کشیدن آن تیم پرسپولیس را زمین بزند، گفت: من توجهی به این مسائل ندارم و فقط می‌دانم که همکاری و هماهنگی بین مربیان تیم ملی و مربیان لیگ برتر وجود ندارد. بازیکنان مصدوم به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند  آنهم به این بهانه که در باشگاه‌شان کاری انجام نمی‌دهند. من با قلعه‌نویی دوست صمیمی هستم ولی هر دو برای قهرمانی می‌جنگیم. او بهترین کارها را برای تیمش می‌کند که قهرمان شود و من هم همینطور. هم بعد از بازی و هم قبل از بازی با هم رفیق هستیم و به این رفاقت افتخار می‌کنم اما درون زمین قضیه فرق می‌کند. این قضیه درست مثل رسمی است که در ایران اجرا می‌شود و بازیکنان قبل از بازی برای مربی سابق خود گل می‌برد که این کار زیباست. در مورد ارتباط مربیان با یکدیگر هم دخالتی ندارم و به این مسائل توجه نمی‌کنم.

* شاید هوای دبی بهتر از تهران است

به گزارش فارس وی در پاسخ به این سؤال که کی‌روش قبلا گفته بود در این اردو جوان‌ها را دعوت می‌کند اما این بار هم این اتفاق نیفتاد،‌ گفت: شاید هوای دبی بهتر است!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد: سه بار تکرار کردم فدراسیون، سازمان لیگ و کی‌روش مقصر هستند. می‌خواهید باز هم تکرار کنم. اگر بازیکن زیر 22 سال ما را به تیم ملی دعوت می‌کردند قبول می‌کردم که او می‌خواهد بازیکنان جوان را برای جام جهانی روسیه محک بزند. ولی الان دیگر نمی‌توانم بپذیرم. به همین دلیل مخالف هستم و اعتراض می‌کنم که چرا شرایط اینگونه است و ما با 15 نفر باید تمرین کنیم.

برانکو  افزود: الان سال نوی میلادی است و دبی هوای خوبی دارد اما آیا کی‌روش به ایران آمده است؟ الان شرایطی حاکم است که به یکسری افراد ارتباط ندارد و وضعیت پرسپولیس نگران‌کننده است.

* بازیکنان بعد از اردوی تیم ملی 3 کیلو چاق می‌شوند

وی در مورد اینکه پرسپولیس با تیم‌های لیگ یکی بازی می‌کند اما الهلال با رئال مادرید قرار است بازی کند، گفت: بله چون ما وقت نداریم. به جای اینکه بین دو نیم‌فصل 20 روز استراحت کنیم و در این مدت تیم را آماده کنیم و بعد از آن هم 4-5 بازی ابتدایی را هر 7 روز برگزار کنیم تا تیم تکمیل شود و بازیکنان جدید را تطبیق کنیم اما بازیکنان پس از بازگشت از دبی بعد از 3 روز وارد لیگ شده و ما فقط برای بازی با استقلال است که 7 روز فاصله داریم و بقیه بازی‌ها 3-4 روز یک بار برگزار می‌شود. پس امکانش را نداریم که تیم را آماده یا تکمیل کنیم. 2 بازیکن باید به سربازی می‌رفتند. امید و نوراللهی را برداشتند و بردند. پس ما مشکل بزرگی خواهیم داشت و همین موضوع امکان مصدومیت را بالا می‌برد و کسی هم به فکر سلامت بازیکنان نیست که می‌تواند مهم‌ترین مسئله باشد که در نهایت دودش به چشم تیم ملی می‌رود ضمن اینکه بعد از هر اردوی تیم ملی بازیکنان با 2-3 کیلو اضافه وزن برمی‌گردند.

* برای جذب بازیکن به مشکل برخورده‌ایم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: الان پرسپولیس در جذب بازیکن به مشکل خورده ولی ما در ادامه راه می‌جنگیم. این در حالی است که من گفتم مقصر اصلی چه کسی است. البته توجیه نمی‌کنم ما به قشقایی بدون ملی‌پوشان باختیم اما مقصر من بودم و کسی را مقصر ندانستم. تازه شنبه بازی‌ها تمام شده و باید با چه کسی صحبت می‌کردم؟ اولین بار دیروز نشستیم و صحبت کردیم. 

 

* ما هر کدام روش خودمان را داریم؛ اما لباس و تجهیزات به فدراسیون مربوط می‌شود

برانکو در مورد اینکه کی‌روش به صورت مستقیم در همه امورات تیم ملی از جمله پیدا کردن زمین و حتی لباس این تیم دخالت می‌کند و آیا این کار حرفه‌ای است یا خیر،‌گفت: این مسائل را خودم هم دوست دارم. بحث تجهیزات و لباس نیز مربوط به فدراسیون می‌شود نه شخص. هر چندکه علاقه‌ای ندارم بدانم کی‌روش با چه روشی کار می‌کند. ما هر کدام روش خودمان را داریم و باید به فوتبال کمک کنیم اما به فکر فوتبال ایران بودن فقط به فکر تیم ملی بودن نیست. مهمترین تیم همان تیم ملی بزرگسالان است اما در فوتبال ایران باشگاه‌ها هم هستند که در آسیا و لیگ به میدان می‌روند و این تیم ملی است که از باشگاه‌ها تغذیه می‌شود.باشگاه‌ها به خاطر کسی تکمیل نشده است بلکه این اشخاص هستند که وابسته به باشگاه‌ها هستند و فوتبال ایران متعلق به همه رده‌هاست. 

وی در مورد اینکه کی‌روش گفته بازیکنان به خوبی در باشگاه‌ها آماده نمی‌شوند و شما می‌گویید بعد از هر اردو بازیکنان 2-3 کیلو اضافه وزن دارند، گفت: کی‌روش نظر خودش را دارد. من سرمربی ایران بودم بعد هم قلعه‌نویی مربی شد و از او بپرسید وقتی در برلین همدیگر را دیدیم هر چه اطلاعات داشتم در اختیارش قرار دادم چون هدف همه ما موفقیت تیم ملی بوده است. از بازیکنانم هم بپرسید که یک بار علیه تیم ملی حرف نزدم یا اجازه ندادم سر تمرین تیم ملی نروند. مهم نیست روشی که کی‌روش انجام می‌دهد به چه شکل است.

 

*به اظهارات دادکان وارد نمی‌شوم

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در مورد اینکه دادکان گفته بود در زمان برانکو او 4-5 گزینه را معرفی می‌کرد و ما یکی از این گزینه‌ها را انتخاب می‌کردیم و این یعنی شما در اختیار فدراسیون بودید اما الان فدراسیون در اختیار کی‌روش است، گفت: نمی‌خواهم وارد این ماجرا شوم و من نظرم را گفتم و تمام. 

 

*شاید سوریه لیگ ندارد و بازیکنانش در مسافرت هستند

برانکو در مورد اینکه اگر پرسپولیس نتیجه نگیرد شما کی‌روش را مقصر می‌دانید و اگر به جام جهانی نرویم کی‌روش باشگاه‌ها را مقصر می‌داند و در نهایت دود این ماجرا به چشم فوتبال ایران می‌رود، گفت: چه زمانی کی‌روش درخواست بازیکن را از باشگاه‌ها داده و آنها مخالفت کردند؟ بازیکنان 100 روز با تیم ملی بودند و ببینید کجای دنیا به این شکل است. شاید فقط در سوریه که آنجا هم جنگ است، لیگ ندارد و بازیکنان به اجبار مسافر شده‌اند و هر روز شاید با آنها تماس بگیرند و بگوید خانواده‌هایشان کشته شدند. بازیکنانی که فقط در جبهه نیستند اما با آنها صفر صفر کردیم. 

 

* کمک آنالیزور کی‌روش به منصوریان در دربی مهم نیست

وی در مورد اینکه از جمع پرسپولیسی‌ها 7 نفر به تیم ملی دعوت شدند و با این وضعیت او چطور می‌خواهد تیمش را آماده کند، گفت:‌من از شما می‌پرسم کی‌روش کدام بازی لیگ را تماشا کرده؟ فقط یک دربی یعنی از طریق ماهواره آنالیز کرده که چه کسی آماده و چه کسی آماده نیست و از کجا فهمیده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه آنالیزور کی‌روش در دربی به منصوریان کمک کرده است، گفت: این موضوع مهم نیست. 

*نمی‌خواهم با کی‌روش دعوا کنم

برانکو در رابطه با اینکه نگران بیانیه‌های کی‌روش علیه خود نیست، گفت: ما نمی‌خواهیم دعوا کنیم. من حق دارم عقیده‌ام را بگویم. من مسن‌ترین مربی لیگ هستم و حق دارم حرفم را بزنم. تجربه زیادی دارم و در 3 کشور قهرمان شدم و برنز جام جهانی را به دست آورده و با ایران به جام جهانی رفتم و سوم آسیا شدم. حالا غرب آسیا را حساب نمی‌کنم شما فقط یک مربی پیدا کنید که در 3 کشور قهرمان شده است. 

وی در پاسخ به این سؤال که سابقه کی‌روش نشان می‌دهد با هر مربی که وارد جنگ سرد می‌شود از آن تیم بازیکنان زیادی دعوت می‌کند تا تیم فوق ناکام شود و قبلا همین بلا را بر سر ژوزه مربی سابق پرسپولیس آورده بود، گفت: من جنگ سرد ندارم. اتفاقا به او افتخار می‌کنم که به همه ما نشان داد چگونه کار کنیم و او برای ما سمبل شده و دمش گرم.

* با این حرف‌هایم هر اتفاقی امکان دارد رخ بدهد، اما خودم را درگیرش نمی‌کنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه ژوزه از بهترین مربیان بود اما کی‌روش کاری کرد که نتواند موفق شود و نگران این نیست که باز هم با این اقدامات به پرسپولیس ضربه بزند، گفت: وارد این بحث‌ها نمی‌شوم. وظیفه‌ام این است که با حداکثر حرفه‌ای‌گری کاری کنم که به نفع باشگاه و هواداران است. حالا چه می‌خواهد بشود، خدا می‌داند. 

برانکو در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسید نگران تحرکات کی‌روش نیستید که در گذشته به طور مثال در بازی با ذوب‌آهن در جام حذفی انجام شده و او گفته بود یک بازیکن پرسپولیس همراه با این تیم به اصفهان نرود، گفت: هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد اما خودم را درگیر این مسائل نمی‌کنم.

 

*آیا ما هم حضور خبرنگاران در دبی را محروم کردیم؟

وی در مورد اینکه چه زمانی لیست این فصل را اعلام خواهد کرد، گفت: ما مرحله به مرحله پیش می‌رویم و فعلا نمی‌توانیم این کار را بکنیم. چون باید یکی را به دبی بفرستیم تا با بازیکنان مدنظرمان صحبت کند. از سوی دیگر نمی‌توانیم وارد باشگاه ایرانیان شویم چون ممنوع است و خدای ناکرده یکی می‌بیند که آنها چه کاری می‌کنند و این موضوع شدنی نیست. آیا ما هم که به دبی رفتیم حضور خبرنگاران را ممنوع کردیم؟

 

* چطور می‌توانیم در دبی با رفیعی مذاکره کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه سروش رفیعی گفته که فقط برانکو با او صحبت و ابراز تمایل کرده که به پرسپولیس بیاید،‌ آیا این موضوع صحت دارد‌،‌گفت: 6ماه پیش با رفیعی صحبت کردم و آن هم در مراسم بهترین‌های فصل و سپس این تیم تا شنبه گذشته بازی داشت و ما صحبتی نکردیم چون می‌خواستیم محترمانه نسبت به او و باشگاهش رفتار کنیم و به بهترین نحو تا لحظه آخر به باشگاهش خدمت کنیم. الان هم او به دبی رفته و چطور می‌توانیم با او صحبت کنیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار