تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۳۹۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیانی‌زاده خبرداد:
احداث مجموعه اختصاصی برای 3 رشته ورزشی
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از احداث سه مجموعه اختصاصی برای سه رشته اتومبیلرانی، سوارکاری و تیراندازی خبر داد
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از احداث سه مجموعه اختصاصی برای سه رشته اتومبیلرانی، سوارکاری و تیراندازی خبر داد.

فرامرز کیانی‌زاده در خصوص جلسه روز گذشته (یکشنبه) با رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان، در خصوص احداث سه مجموعه اختصاصی برای سه رشته در خوزستان، اظهارکرد:‌ از چند وقت پیش و به ویژه اوایل سال جاری جلساتی را با آقای حاجتی در خصوص راه‌اندازی چند پیست در چند رشته داشتیم که در نهایت آقای حاجتی نظرش بر این بود که سه طرح برای احداث پیست‌های اتومبیلرانی، سوارکاری و تیراندازی (تفنگ، ‌تپانچه و تیراندازی باکمان) ارائه داده شود.

وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز سه طرح در خصوص احداث این سه پیست ارائه داد و باید بگویم نگاه آقای حاجتی به احداث این سه پیست ورزشی، نگاهی توام با توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و گردشگری و توریستی است. به هر حال با احداث این سه پیست که جذابیت خاص خود را خواهند داشت، افراد بسیاری می‌توانند از استان و کشور و حتی کشورهای دیگر از آن بازدید داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ‌در نهایت در جلسه روز گذشته، طرح‌های مربوط به این پیست‌ها ارائه شد، البته طرح مربوط به احداث پیست اتومبیلرانی، قبلا توسط نیروی انتظامی به عنوان شهرک آزمایش ارائه داده شده بود.

وی بیان کرد: وقتی طرح‌ها را ارائه دادیم، استقبال خوبی هم صورت گرفت و قرار شد کارهای اولیه آن به انجام برسد تا بعد طرح با ورود به شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب برسد. اگر تا قبل از پایان سال این طرح‌ها در شورای برنامه‌ریزی به تصویب برسند، باید بگویم اتفاقات و اقدامات بزرگ و مهمی در حوزه ورزش رخ خواهد داد.

کیانی‌زاده گفت: ‌استاندار خوزستان و در کل شورای برنامه‌ریزی استان، نگاه مثبتی به بخش توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و همچنین بخش توریستی و جهانگردی دارند.

وی یادآور شد: ‌همچنین باید بگویم شش هفت ماه پیش که معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به خوزستان سفر کرده بود طی جلسه‌ای که با دکتر حاجتی داشت، این سه طرح در آن‌جا نیز مطرح شده بود. ان‌شاءالله همگی دست به دست هم دهیم تا این سه طرح بزرگ به تصویب برسند و در نهایت باعث پیشرفت بیشتر ورزش خوزستان شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان گفت: این سه پیست کاملا استاندارد و به گونه ای احداث خواهند شد که جوابگوی فعالیت‌های بین‌المللی و جهانی باشند.

به گزارش ایسنا؛ امید حاجتی، رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در این نشست، اظهار کرد: در حوزه ورزش، مدیریت خوبی در استان خوزستان انجام می‌شود که انگیزه را برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری مضاعف می‌کند تا حمایت خود را در بعضی از عرصه‌ها بیشتر کند.

وی با بیان این‌که یکی از زمینه‌هایی که به عنوان اقدامات شاخص در استان دنبال می‌کنیم حمایت از برنامه‌های توسعه پایدار سه هیات تیراندازی، سوارکاری و اتومبیلرانی است، افزود: برنامه اتومبیلرانی را با هماهنگی نیروی انتظامی و راه و شهرسازی به یک جای خوبی رساندیم و بخشی از زیرساخت‌های آن را هم تامین اعتبار کردیم.

حاجتی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که این سه هیات ورزشی که از استعداد و پتانسیل بالایی در استان برخوردار هستند و موفقیت‌های خوبی کسب نموده‌اند، بتوانند در فضایی استاندارد، مسابقات، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و موضوعات مختلف خود را برگزار کنند و جدا از کار ورزشی و تخصصی که صورت می‌پذیرد، مجموعه‌های تفریحی و توریستی برای خوزستانی‌ها و همچنین برای سایر هموطنان‌مان داشته باشیم و حتی بتوانیم مسابقات بین‌المللی را در این سه رشته در استان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: در این راستا باید سه طرح داشته باشیم تا بر اساس آن زمین‌های مورد نیاز را با هماهنگی راه و شهرسازی که ترجیحا از مرکزیت شهر خیلی دور نباشند، تعیین و نهایتا در شورای برنامه‌ریزی و توسعه مصوب کنیم و اعتبارات مورد نیاز برای زیرساخت‌ها که با اعتبارات دولتی باید اجرا شوند، در نظر گرفته شوند، ضمن این‌که فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذارانی که برای تکمیل این طرح‌ها می‌توانند کمک کنند، شناسایی شوند تا در آینده شاهد ایجاد فضای مناسب برای این سه هیات ورزشی باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در ادامه تصریح کرد: طرح‌هایی که آماده می‌شوند باید افق دید بین‌المللی داشته باشند و تمام ابعاد و استانداردهای جهانی در آن‌ها دیده شوند.

وی افزود: همزمان با پیش‌بینی و نهایی شدن این طرح‌ها، شناسایی سرمایه‌گذاران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز باید اتفاق بیافتد تا بتوانیم حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران را داشته باشیم.

حاجتی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم این برنامه را به عنوان اقدامات شاخص در حمایت از برنامه‌های ورزشی و تفریحی استان ظرف برنامه‌ریزی دو تا سه سال به نتیجه‌ای که مدنظرمان است، برسانیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در پایان خاطرنشان‌کرد: این آمادگی وجود دارد تا طرح‌هایی که آماده است را در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه آینده استان قرار دهیم تا به تصویب برسند تا از همین امسال کار عملیاتی آن‌ها آغاز شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار